۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۸۳۸۸۷
یکی از علمای سنی لبنان:

دولت در جزئی ترین مسایل خدمات‎رسانی به مردم ناتوان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه مسجد قدس صیدای لبنان، اراده جمعی سیاسی و مقدم داشتن منافع ملی بر منافع حزبی را راه برون رفت لبنان از بحران کنونی دانست.
شيخ ماهر حمود از علماي اهل تسنن لبنان

 


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، خطیب جمعه مسجد القدس صیدای لبنان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود، به وقایع اخیر بیروت اشاره کرد و گفت: نمی توان با این موج اعتراضی مردمی با تندی برخورد کرد چرا که برخورد خشونت آمیز با مردمی که از فرط مشکلات شهری به ستوه آمده اند راه به جایی نمی برد.

 

وی افزود: طبقه سیاسی کشور در اقدامات خود با شکست مواجهه شده و دولت در جزئی ترین مسایل خدمات رسانی به مردم ناتوان است.

 

این عالم اهل سنت، تمام مشکلات لبنان را در برخورد بر مبنای طایفه گرایی دانست و تصریح کرد: آنچه امروز در اردوگاه عین الحلوه شاهد آن هستیم، برای از بین بردن امنیت منطقه و هدف دشمن نیز اشاعه برخورد تعصب محور بین شهروندان لبنانی و فلسطینی است.

 

شیخ ماهر حمود گفت: کسانی که در اردوگاه عین الحلوه ایجاد ناامنی می کنند، همان کسانی هستند که با داعیه اسلام در کشورهای مختلف منطقه دست به جنایت می زنند.

 

وی در پایان یک اراده جمعی سیاسی در مسیر اصلاحات را راه برون رفت از بحران‌های سیاسی کشور دانست و از مسؤولان خواست با مقدم شمردن منافع ملی و مصالح مردم بر منافع حزبی به یک راهکار اساسی برای حل مشکلات  کشور دست یابند./1321/ب901/د

ارسال نظرات