۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۸۳۹۷۷
نماینده پارلمان عراق:

آمریکا به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت بر طبل تجزیه می‎کوبد

خبرگزاربی رسا ـ یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای تجزیه این کشور تأکید کرد که آمریکا در برابر مقاومت عراق ناتوان است و بر طبل تجزیه می‌کوبد.
عبدالعزيز الظالمي، نماينده فراکسيون پارلماني الاحرار وابسته به جريان صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز الظالمی نماینده وابسته به فراکسیون الاحرار عراق اعلام کرد: آمریکایی‌ها حامی داعش و مجری طرح تجزیه در کل کشورهای منطقه هستند. آنها مانعی در برابر پیروزی‌های عراقی‌ها هستند.


وی افزود: آمریکا در برابر مقاومت اسلامی ناتوان است و بر طبل تجزیه می‌کوبد، در صورتی که آمریکایی‌ها به تجزیه عراق اصرار کنند، ما آماده‌ایم که سلاح‌های خود را به‌سوی آنها نشانه برویم.


همچنین مضر عدنان مدیر شبکه ماهواره‌ای الغدیر عراق در این رابطه تاکید کرد که عراق کشوری نیست که به یکباره شکل گرفته باشد یا بر اساس تحولاتی به شکل کنونی درآمده باشد، کشور عراق تمدن و تاریخی بسیار کهن و چند هزار ساله دارد، تمدنی را که ملت عراق از آن برخوردار هستند، نمی‌توان با تمدن نظام یا ملت آمریکا هم مقایسه کرد،‌ از این رو تمام این میراث کهن و همزیستی که ما در عراق شاهد آن هستیم باعث می‌شود عراق با توجه به تنوع فرهنگ‌ها هرگز اجازه تجزیه به چند بخش را به کسی ندهد.

 

وی ادامه داد: از این رو دوستان عراق و روابط خوب این کشور  با کشورهای مختلف اجازه نخواهند داد عراق تجزیه شود، ما همه مشاهده کردیم که داعش بعد از ورود به داخل خاک عراق سعی کرد طرح تجزیه را عملی سازد، اما هرگز موفق به اجرای این طرح نشده است.


به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها که پس از خروج از عراق به‌دنبال یافتن راه نفوذ به این کشور هستند، با جدیت بحث تجزیه در عراق را دنبال می‌کنند و به نوعی به‌دنبال آگاهی از واکنش عراقی‌ها به این موضوع هستند، زیرا هراز گاهی یکی از شخصیت های آمریکایی در این باره موضعی اتخاذ می‌کند.

 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اخیراً مخالفت خود را با تجزیه عراق اعلام کرد. آنچه آمریکایی‌ها به‌دنبال آن هستند تقسیم عراق به سه منطقه است./994/ب102/د

ارسال نظرات