۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۸۳۹۹۵

وقوع انفجار در بحرین و تکرار اتهام زنی به ایران

خبرگزاری رسا ـ بحرین از کشته شدن یک پلیس در انفجار روستای «کرانه» خبر داده و خبرگزاری رسمی این کشور باز هم بدون هیچ دلیلی انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت.
انفجار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سرلشکر «طارق حسن الحسن» رییس نیروهای امنیتی بحرین از وقوع انفجار تروریستی جدید در روستای «کرانه» و کشته و زخمی شدن هشت نفر خبر داد.

 

 رییس نیروهای امنیتی بحرین تاکید کرد: در جریان انفجار تروریستی غروب جمعه یک نیروی امنیتی کشته شده و چهار عنصر دیگر زخمی شدند که وضعیت جسمانی یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

 

وی مدعی شد که در جریان ماموریت نیروهای امنیتی در خیابان اصلی روستای کرانه، دو بمب دست ساز از راه دور منفجر شدند.

 

خبرگزاری رسمی بحرین در خبر دیگری مدعی شد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهند مواد منفجره به کار رفته در انفجار کرانه مرتبط با جمهوری اسلامی ایران بوده و مشابه مواد منفجره‌ای هستند که پیش از این در جریان قاچاق از ایران در دریا کشف و ضبط شده بودند.

 

شبکه تلویزیونی العربیه که همواره به سیاه نمایی علیه ایران و محور مقاومت مشهور بوده است در خبری به نقل از «عیسی بن عبدالرحمن الحمادی» وزیر اطلاع رسانی بحرین ادعا کرد که مواد منفجره بکار رفته در انفجار کرانه بسیار شبیه مواد منفجره ایرانی است که ماه گذشته کشف و ضبط شده بود.

 

 وزارت کشور بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» از دستگیری شماری از افراد متهم به دست داشتن در انفجار کرانه خبر داد ولی به جزئیات این موضوع هیچ اشاره‌ای نکرد.

 

ناظران سیاسی معتقدند که نیروهای امنیتی بحرین که با مشت آهنین و حتی با کمک گرفتن از نظامیان موسوم به «سپر جزیره» نتوانستند طی بیش از چهار سال گذشته انقلابیان کشورشان را از ادامه اعتراضات و تظاهرات شبانه و روزانه منصرف کنند، رویکرد انفجارهای ساختگی را در پیش گرفته تا با بدنام کردن معترضان، انقلابیان را تهدید کرده و بهانه‌ای برای سرکوب آنها داشته باشند.

 

مخالفان بحرینی همه انفجارها در کشورشان را محکوم کرده و خواستار اجرای تحقیقات شفاف جهت معرفی عاملان شدند ولی همه تحقیقات به علت عدم همکاری حاکمیت به نتیجه‌ای نرسیده‌اند./981/102/د

ارسال نظرات