۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۸۴۰۳۳

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ ادای احترام استاندار مرکزی به مقام والای شهدای زرندیه، شهدای کارمند بهترین الگوی مسؤولان اجرایی، برپایی نمایشگاه کتب مذهبی در شهرستان دلیجان و کسب رتبه اول رشته حفظ ۵ جزء در بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن بنیاد شهید از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی  پیش از ظهر امروز، شنبه هفتم شهریور، با حضور در مزار شهدای شهرستان زرندیه قرائت فاتحه برنامه های سفر خود را در شهرستان زرندیه آغاز کرد.


وی پس از ادای احترام به مقام شهدا، به دیدار خانواده معظم شهیدان سید الله مراد و سید غلامرضا احمدیان ( پدر و پسر) رفت و لوح تقدیری به خانواده این عزیزان تقدیم کرد.


شایان ذکر است: سید الله مراد احمدیان متولد 1318 است که در 10 اردیبهشت ماه سال 1361 در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت رسید..


سید غلامرضا احمدیان فزرند سید الله مراد نیز متولد 1349 است که در 21 دی ماه 1365 در حالی که نوجوانی 16 ساله بود در عملیات شلمچه به خیل دوستان و پدر شهید خود پیوست.


گفتنی است: بهره برداری از 75 طرح عمرانی ، بازدید از چند پروژه و دیدار با مردم از برنامه های سفر زمانی قمی به زرندیه است.


شهدای کارمند بهترین الگوی مسؤولان اجرایی هستند

سید مهدی ساداتی فرماندار خمین امروز همزمان با هفته دولت در دیدار با سه خانواده شهید کارمند خمین افزود: شهدای کارمند در تمامی عرصه های مختلف جامعه و در حساس ترین شرایط حضور داشتند و در راستای اهداف خود به درجه رفیع شهادت رسیدند.


وی با بیان این که  شهدای کارمند بهترین الگوی مسؤولان اجرایی هستند اظهارکرد: امروز پیروی از اهداف و آرمان های شهدا وظیفه همه مسوولان و خادمان نظام اسلامی است.


فرماندار خمین بیان کرد: مسؤولان اجرایی در نظام اسلامی باید با الگو گیری از شهدا پایبند به ارزش های اخلاقی و اعتقادی باشند تا موجب رضایت مندی مردم و تبیین آرمان های انقلاب و شهدا شوند.


وی ادامه داد: برخورد خوب و منصفانه با مردم مهمترین تکلیف کارمندان دولت است چرا که با هر برخورد نامناسب بدبینی مردم به نظام اسلامی را در پی دارد ضمن اینکه در پیشگاه خداوند هم باید پاسخگو باشند.


ساداتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت رجایی و باهنر، این شهدای گرانقدر را الگوی خدمت خالصانه به مردم دانست و ادامه داد: این شهیدان با سادگی و تقوای خود الگوی بزرگی برای کارمندان دولت محسوب می شوند.

 

نمایشگاه کتب مذهبی در شهرستان دلیجان برپا است

حمید صادقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که  نمایشگاه کتب مذهبی در شهرستان دلیجان برپا است گفت: نمایشگاه مذکور در برگیرنده بیش از 5 هزار عنوان کتاب با مضامین قرآنی، مذهبی، فرهنگی، علمی، دفاع مقدس، سیاسی، روانشناسی، داستان و کودک و نوجوان است.

 

صادقی ادامه داد: این نمایشگاه کتاب از مرداد ماه جاری شروه به کار کرده و تا اوایل مهر ادامه دارد که علاقه‌مندان و به ویژه مسافران شهرستان می‌توانند برای بازدید و تهیه کتاب به بوستان نماز در دو نوبت صبح و عصر مراجعه نمایند.

 

وی هدف از افتتاح این نمایشگاه را در دسترس قرار گرفتن کتاب، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و آشنایی قشر جوان و نوجوان با جدیدترین تازه‌های نشر به ویژه در  حوزه دین عنوان کرد و گفت: امید است با برپایی این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه گامی در راستای توسعه فرهنگی شهرستان برداریم.

 

صادقی با بیان این نکته که شهرستان دلیجان در راستای نشر فرهنگ دینی و ملی به سهم خود اقدامات قابل قبولی انجام داده است، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این نمایشگاه‌ها قوت قلبی برای مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد است؛ چراکه میل و اشتیاق آنان باعث می‌شود تا برپایی نمایشگاه از انسجام و محتویات بهتری برخوردار شود.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خویش به افتتاح سالن مطالعه کتابخانه کانون فرهنگی - هنری امام محمدباقر(ع) روستای خاوه از توابع شهرستان دلیجان خبرداد و گفت: توجه و تقویت کانون‌های مساجد از ضروری‌ترین نیازهای مقابله با تهاجم فرهنگی و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است.

 

کسب رتبه اول رشته حفظ 5 جزء در بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن بنیاد شهید

محمدرضا گرجی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: در بسیت‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن بنیاد شهید، احمد خدادادی در رشته حفظ 5 جزء توانست مقام اول را کسب کند، در بخش خواهران نیز علی رغم تلاش‌هایی که انجام شد نتوانستیم رتبه قابل قبولی کسب کنیم.

 

گرجی بیان داشت: نهاد انقلابی بنیاد شهید از سرمایه‌های عظیم ملی همچون جانبازان و ایثارگران برخوردار بوده و می‌تواند از این ظرفیت به‌عنوان چراغی روشن برای هدایت جامعه استفاده کند.

 

وی بابیان اینکه بنیاد شهید استان توجه به مبانی الهی و مضامین دینی را در زمره فعالیت‌های مهم این نهاد تعریف می‌کند، اظهار کرد: این نهاد برای تعالی جامعه و حرکت در مسیر قرآن از ایجاد فضایی روحانی و معنوی در جامعه غافل نبوده و از حضور افراد تأثیرگذار در جامعه استفاده می‌کند.

 

گرجی در ادامه ضمن اشاره به اینکه نمایندگان استان به مرحله کشوری بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن ویژه جانبازان و فرزندان از آمادگی قابل قبولی برخوردار بودند، سطح برگزاری این دوره از مسابقات را بالاتر از سال‌های قبل توصیف کرد و افزود: نمایندگان اعزامی بهتر از سال مشابه قبل ظاهر شدند اما برای درخشش بیشتر باید از اساتید برجسته برای آموزش متسابقان استفاده کرد.

 

وی اعلام کرد: بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بنیاد شهید در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد، که 10 نفر از متسابقان استانی در این مرحله کشوری که هفته پایانی مرداد ماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد با دیگر رقبای خود به رقابت پرداختند. /842/پ203/ح

ارسال نظرات