۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۸۴۰۸۲
کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد؛

تفاوت های سیاست اصیل اسلامی با سیاست مداری رایج امروزی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی دوگانگی شخصیت و ریاکاری را از مؤلفه های اصلی سیاست رایج امروزی برشمرد و گفت: در این روش سیاسی افراد به جای رشد و تعالی هم خودشان از فضائل اخلاقی دور می‌شوند و هم جامعه را به فساد اخلاق دچار می کنند بنابراین آن چه امروز مشاهده می‌شود در حقیقت سیاست بازی است.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، نهج البلاغه را عالی ترین دستور سیاسی جهان اسلام برشمرد و اظهار کرد: حضرت علی(ع) در کنار تمام فضائلی که دارند، نمونه عالی یک رجل سیاسی درستکار هستند که عالم سیاست هیچ گاه ایشان را به انحراف نکشاند.

 

وی در ادامه عدم پایبندی به شعائر اصیل اسلامی و مبادی اخلاقی را از جمله ویژگی سیاست زدگان دانشت و تصریح کرد: در تاریخ اسلام معاویة ابن ابی سفیان نمونه یک رجل سیاسی فاسد است که دین را آلت و ابزاری برای نیل به اهداف خود تبدیل کرده بود.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) با این مضمون که «اَلناسُ عَلی دین مُلوکِهم» گفت: مردم در عالم سیاست در بیشتر موارد قربانی هستند، زیرا رجال منحرف سیاسی معمولاٌ از جهل عمومی استفاده می کنند و از آنجا که بقای این جهل ضامن منافع آنهاست همیشه به دنبال بقای جهل عمومی هستند.

 

حجت الاسلام جاوری عدم تغییر در آراء و اندیشه ها را از ویژگی های برجسته رجال سیاسی بزرگ دانست و تصریح کرد: یک قاعده کلی در علم سیاست می گوید اگر فردی در تمام دوران حیات سیاسی خود بر اصول و آرمان های خود پابرجا ماند به او اعتماد کنید، زیرا فردی که دروغگو و ثالوث نیست اگر منرف هم باشد قابل اسلاح است.

 

وی پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع) را نماد بزرگترین رجال سیاسی تاریخ بشر برشمرد و تأکید کرد: این خانواده آنقدر در زندگی شخصی و سیاسی و اجتماعی خود صادق و راست گو بودند که از بدو ظهور دین اسلام تا زمان آغاز غیبت کبیری یعنی زمانی در حدود 250 سال هیچ دوگانگی در زبان و رفتار آنها مشاهده نمی شود و در عین حال هم همگی به وابستگی خانوادگی با هم افتخار می کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی همچنین با اشاره به بخش هایی از تاریخ معاصر کشورمان اظهار کرد: رجال صادق و درستکار سیاسی در دوران ما نیز بوده اند که امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب از بهترین نمونه های آن هستند که مرور زندگی و رفتار و بیان آنها نشان می دهد همواره بر مسیر حق پایدار بوده اند.

 

حجت الاسلام جاوری الگو گیری از سیاست غربی را سم مهلک دستگاه سیاسی کشور های مسلمان و از آن جمله کشورمان دانست و تصریح کرد: سیاست در غرب بر اساس غریزه های انسانی رشد و تداوم و تکامل یافته یعنی یک نظریه پرداز آنچه را خود سیاست می پنداشته نوشته و دیگران آن را تحلیل کرده اند و از همین جهت علم سیاست در غرب از علومی است که انتقادات عقلی بسیاری بر آن وارد است.

 

وی دوگانگی شخصیت و ریا کاری را از مؤلفه های اصلی سیاست رایج امروزی برشمرد و گفت: در این روش سیاسی افراد به جای رشد و تعالی هم خودشان از فضائل اخلاقی دور می شوند و هم جامعه را به فساد اخلاق دچار می کنند بنابراین آنچه امروز مشاهده می شود در حقیقت سیاست بازی است./868/ت302/ح

ارسال نظرات