۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۸۴۱۱۱
با حضور دبیرکل جمعیت فداییان اسلام؛

مراسم گرامیداشت 8 شهریور در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم محوری گرامیداشت هشتم شهریور، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر با حضور دبیرکل جمعیت فداییان اسلام در بجنورد برگزار می شود.
حجت الاسلام سالاري- نشست گراميداشت هشتم شهريور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت هشتم شهریور، با گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: به منظور بزرگداشت این روز فردا، یکشنبه مراسمات مختلفی در مرکز استان و مراکز شهرستان های خراسان شمالی با حضور مردم و مسؤولان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که مراسم محوری گرامیداشت هشتم شهریور در استان خراسان شمالی در بجنورد و در محل مسجد انقلاب این شهر برگزار می شود، اضافه کرد: این مراسم از ساعت 10:30 دقیقه فردا با سخنرانی محمدمهدی عبدخدایی، دبیرکل جمعیت فداییان اسلام، از مبارزان انقلاب اسلامی و یاران رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه همچنین فردا سایر مراسمات گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در مراکز دیگر شهرستان های استان خراسان شمالی نیز با سخنرانی شخصیت های استانی و ائمه جمعه برگزار می شود، از عموم مردم استان برای حضور در این مراسم ها دعوت کرد.

 

وی با یادآوری این که پارسال در مراسم محوری بزرگداشت هشتم شهریور در بجنورد، مرکز خراسان شمالی بیش از 11 هزار نفر شرکت داشتند، اظهار امیدواری کرد که امسال با توجه به نامگذاری به عنوان سال همدلی و همزبانی، دولت و ملت، حضور مردم در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گسترده تر باشد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به خدمات شهیدان رجایی و باهنر به اسلام و انقلاب، افزود: این دو شهید بزرگوار شاخص خدمت رسانی مسؤولان و دولت مردان به مردم هستند و خدمات آنها در مدت اندک به الگوی خدمت ماندگار مسؤولان تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام سالاری با تأکید بر این که دولت مردان فارغ از جناح بندی های سیاسی می بایست در خدمت رسانی به مردم شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و قدرت روزافزون نظام دینی در کشور، الگوگیری از روش و منش این شهیدان و نیز حاکمیت مدیریت جهادی در بین مدیران و مسؤولان اجرایی کشور است.

 

وی با تأکید بر این که امروز همه مردم و مسؤولان می بایست پاسدار خون شهدا باشند، اضافه کرد: امنیت و آرامش امروز کشور و سفره ای که همه ما بر گرد آن نشسته ایم حاصل خون هزاران شهیدی است که در سال های انقلاب و دفاع مقدس، جان خود را در راه پیروزی، استقرار و استحکام نظام اسلامی فدا کردند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ترور اسناد روشن مظلومیت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: باید نام این شهیدان برای همیشه در تاریخ سیاسی ایران ثبت و ماندگار شود تا نسل های آینده بدانند برای پیروزی و تداوم انقلاب و نظام اسلامی چه زحمات و فداکاری هایی انجام شده است.

 

گفتنی است، هشتم شهریور ماه سالگرد انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رییس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست وزیر که نمونه‏ای از دولتمردان مردمی بودند، است.

 

به همین مناسبت و به منظور آشنایی مردم با فعالیت‏ها و بیان اهداف و برنامه‏های آینده دولت، از دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

 

شایان ذکر است، در هفته دولت امسال در استان خراسان شمالی 386 طرح و پروژه عمرانی و خدماتی در بخش های مختلف تولیدی، صنعتی، فرهنگی و غیره به بهره برداری رسید./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات