۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۸۴۱۴۳
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی:

دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در مساجد استان مرکزی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به این که مرحله استانی جشنواره مدهامتان در مساجد استان مرکزی برگزار می شود، گفت: مرحله استانی دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان هشتم آبان برگزار می شود.
حجت الاسلام مصطفي ذوالفقاري، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به این که مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در مساجد استان مرکزی برگزار می شود گفت: مرحله استانی دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان هشتم آبان ویژه برادران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار می شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که از میان نعمت‌های الهی قرآن کریم بالاترین نعمت است اظهار داشت: جایگاه قرآن کریم تا بدان جا مهم است که پیامبر(ص) در جنگ‌ها پرچم اسلام را به دست فردی می‌سپردند که انس و آ‌شنایی او با قرآن بیشتر بود.

 

جشنواره قرآنی مدهامتان نماد علاقه مندی مساجد به قرآن کریم 

حجت الاسلام ذوالفقاری، جشنواره قرآنی مدهامتان را نماد علاقه مندی مساجد به قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان با هدف تعمیق معرفت دینی و درک قرآن کریم برگزار می شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به حضور پرشور جوانان مساجد و اعضای کانون ها در جشنواره قرآنی مدهامتان اشاره و اظهار داشت: جشنواره قرآنی مدهامتان به عنوان کانون پرورش استعدادهای معنوی جوانان محسوب می شود.

 

شناسایی استعدادهای برتر قرآنی

حجت الاسلام ذوالفقاری، در رابطه با اهداف جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: شناسایی استعدادهای برتر قرآنی، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ اسلامی از اهداف مهم این جشنواره است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات در رشته های حفظ، تصحیح قرائت و اذکار نماز، اذان، تفسیر ویژه ائمه جماعات، ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: علاقه مندان به ساحت مقدس قرآن کریم از اول مهرماه سال جاری تا پایان این ماه فرصت دارند در سایت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در مسابقه شرکت کنند.
  

کسب حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز برای صعود به مرحله کشوری

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: شرکت کنندگان در همه رشته های این مسابقات در رده سنی 18 تا 30 سال و در رشته تصحیح قرائت و اذکار نماز در سنین 8 تا 15 سال می توانند در این جشنواره ثبت نام کنند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری، با اشاره به این که از هر رشته یک نفر به مرحله کشوری راه می باید بیان کرد: کسب حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز به عنوان حدنصاب برای صعود به مرحله کشوری در تمامی رشته های الزامی است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه گفت: جشنواره مدهامتان از پرشورترین جشنواره هایی است که به همت دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان کشور برگزار می شود و امیدواریم امسال نیز همچون سال های گذشته پر شور برگزار شود./842/ت302/ب4

ارسال نظرات