۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۸۴۱۶۶

تحصیل 65 طلبه در مدرسه علمیه کوثر قزوین

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه کوثر قزوین گفت: در سال تحصیلی جدید 400 نفر برای تحصیل در مدرسه علمیه کوثر ثبت نام کردند که پس از 2 مرحله ارزیابی و مصاحبه 65 نفر برای تحصیل در سال جاری پذیرفته شدند.
نشان مرکز مديريت حوزه خواهران

مهتاب چیتسازان،‌ مدیر مدرسه علمیه کوثر قزوین،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ضمن بیان تعداد پذیرفته شدگان طلبه جدید در سطح 2 گفت:‌ در سال تحصیلی جدید 400 نفر برای تحصیل در حوزه علمیه کوثر ثبت نام کردند که پس از 2 مرحله ارزیابی و مصاحبه 65 نفر برای تحصیل در سال جاری پذیرفته شدند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر قزوین در ادامه افزود: پذیرفته شدگان در دوره های حضوری، پاره وقت و نیمه حضوری تحصیل خواهند کرد.

 

وی ضمن بیان هدف وجود دوره‌های نیمه حضوری ابراز داشت:‌‌ با توجه به این‌که عده ای به دلیل کارمند بودن و یا نداشتن شرایط سنی لازم امکان تحصیل در دوره حضوری را نداردند دوره نیمه حضوری تعریف شده تا علاقه مندانی که شرایط لازم را ندارند بتوانند در این دوره ها مشغول به تحصیل شوند.

 

چیتسازان ادامه داد: پذیرفته شدگان سال تحصیلی جدید می‌توانند از 1 تا 10 شهریور ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

وی درباره واحدهای ارائه شده در دوره های تحصیلی سطح 2 حوزه های علمیه بیان داشت: طلبه ها در این دوره باید 190 واحد را در قالب دوره عمومی بگذرانند،‌ بنابراین پس از اتمام این سطح منبعی از علوم مختلف خواهند شد و کارایی آن‌ها در گرایش خاصی مشخص نخواهد شد.

 

این مسؤول با بیان اهمیت تخصصی بودن درس ها  در سطح 2 حوزه‌های علمیه اظهار داشت: تخصصی بودن و داشتن گرایش خاص در سطح 2 سبب می‌شود افراد بیشتر راغب به تحصیل شوند و از همان ابتدا به کسب علم در گرایش خاص خود بپردازند.

 

 وی خاطرنشان کرد: مهارت‌های زندگی نیز می‌تواند به عنوان یک واحد درسی در دستور کار قرار گیرد.

 

این کارشناس دینی درباره کارایی طلبه ها پس از اتمام تحصیل عنوان کرد: تبلیغ و سخنرانی در مکان‌های مختلف مانند مدرسه‌ها، ‌ادارات و پایگاه‌های مقاومت از جمله فعالیت‌هایی است که طلبه‌ها می‌توانند به انجام آن بپردازند.

 

چیتسازان در پایان با بیان این‌که حمایتی از طرف سازمان ها صورت نمی‌گیرد، گفت:‌ تنها بخش کمی از طلبه ها پس از اتمام تحصیل جذب حوزه‌های علمیه می‌شوند و از طرف سازمان ها و ارگان های مختلف حمایتی برای جذب طلبه ها و اختصاص مزایا به آن‌ها صورت نمی‌گیرد./955/ت302/ب4

ارسال نظرات