۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۸۴۱۸۸

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای غزه در آلمان

خبرگزاری رسا ـ جمعی از مردم آلمان با تجمع در مرکز شهر برلین، یاد فلسطینیان به شهادت رسیده در حملات تابستان سال گذشته رژیم صهیونیستی به غزه را گرامی داشتند.
تظاهرات فلسطينيان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از مردم آلمان با تجمع در مرکز شهر برلین، یاد فلسطینیان به شهادت رسیده در حملات تابستان سال گذشته رژیم صهیونیستی به غزه را گرامی داشتند. در این تجمع که کنار دروازه «براندون بورگ» برگزار شد، یک جوان فلسطینی که در حملات سال گذشته رژیم صهیونیستی یک پای خود را از دست داده است، اسامی همه فلسطینی هایی به شهادت رسیده در این جنگ را خواند.


551 نفر از کشته شدگان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه کودک بودند.


روی پلاکارد بزرگی که با گل تزئین شده بود، عبارت «ما یاد 551 کودک فلسطینی شهید را گرامی می داریم» به چشم می خورد.


در این مراسم همچنین نام و سن این شهدا در یک پلاکارد 10 متری نوشته شده بود.


براساس اعلام سازمان‎ها و نهادهای بین المللی، در جنگ غزه 19هزار خانه ویران شد و صدها هزار نفر خانه خود را از دست دادند. از طرف دیگر دولت ها وعده کمک سه و نیم میلیارد دلاری برای بازسازی نوار غزه دادند، اما محاصره و محدودیت هایی که رژیم صهیونیستی برای ورود مصالح ساختمانی در نظر گرفته، روند بازسازی ویرانه های این منطقه را متوقف کرده است.


رژیم صهیونیستی از زمان محاصره غزه در سال 2007 تاکنون، سه بار این منطقه را هدف حمله قرار داده و بخش های وسیعی از غزه را به ویرانه تبدیل کرده است.


براساس اعلام این سازمان های بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی، برنامه جهانی غذا، سازمان امور زنان و غیره تهاجم 50 روزه صهیونیستها به غزه که در پی آن 550 کودک فلسطینی جان خود را از دست دادند، اثرات بهداشتی مخربی در شرایط زندگی ساکنان این سرزمین گذاشته است که در آینده در میزان مرگ ومیر کودکان خردسال اثر خواهد گذاشت./994/ب102/د

ارسال نظرات