۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۸۴۲۰۴

بمباران مخزن‌های آب در یمن از سوی جنگنده‌های سعودی

خبرگزاری رسا ـ جنگنده های عربستان سعودی در حملات وحشیانه علیه مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن، مخزن های آب را در منطقه «جبل هیلان» در مأرب هدف حمله قرار دادند.
جنگنده هاي عربستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، جنگنده های عربستان سعودی پروژه در حال تاسیس مخزن های آب شرب را در منطقه «مجزر» واقع در مارب هدف حملات متوالی قرار دادند که به نابودی و انهدام کامل آن منجر شد.
 
پروژه تاسیسات مخزن های آب شرب مجزر بالغ بر سه میلیون دلار برای تامین آب پنج میلیون نفر از ساکنان منطقه در حال ساخت بود که با حملات جنگنده های آل سعود ویران شد.
 
کمبود آب آشامیدنی در یمن موجب گسترش بیماری‌های صعب العلاج شده است تا آنجا که سازمان‌های حقوق بشر بین المللی نسبت به بحران آب در یمن هشدار دادند.
 
از سوی دیگر، "اولیویه شاسو" سرپرست هیئت کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن از طرف های درگیر خواست تا اجازه تردد امن خودروهای آمبولانس و پرسنل پزشکی و امدادرسان را بدهند تا بتوان به شهروندان امدادرسانی کرد و آنها را نجات داده و کمک های انسانی ضروری را به آنها رساند.
 
وی افزود: تیم های پزشکی با باز کردن راه خود در میان نبردها و زیر بمباران هوایی برای رساندن خود به زخمی ها، جان خود را در معرض خطر قرار داده اند.
 
شاسو هشدار داد: اوضاع پزشکی و بهداشتی شهر تعز بسیار فاجعه بار است/981/ب101/د
ارسال نظرات