۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۸۴۲۱۲
آیت الله نمازی:

تصرف نکردن در مال دیگران از برکات تقوا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که از مال مومن مانند خون مومن باید پرهیز کرد، گفت: پرهیز از تصرف در مال دیگران یکی از دستاوردها و آثار و برکات تقوا است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان، پرهیز از تصرف مال دیگران را یکی از دستاوردها و آثار و برکات تقوا دانست و افزود: از پیامبراکرم روایت است، احترام به مال مسلمان مانند حرمت جان مسلمانان است.

 

وی با اشاره به این که از مال مومن مانند خون مومن باید پرهیز کرد متذکر شد: افراد بی محابا که به مسائل حق الناس اهمیت نمی دهند مال خودشان را مال خود می دانند و مال دیگران را هم مال خودشان می دانند باید مراقب باشند و بدانند، تصرف در مال دیگران عوارض و آثار وضعی داشته و سبب گره خوردن زندگی و بلاهای دنیا و آخرت می شود.

 

به گفته وی، خداوند تازیانه های عذاب را بر افرادی که حق الناس به گردن آنها است نازل می کند و  خداوند در مرصاد ‹‹کمینگاه›› درکمین انسان های گناهکار است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در باره افرادی که حق الناس به گردن آنها است، گفت: مرصاد یک ایست و بازرسی  و  یک دژبانی بر روی پل صراط است که انسان ها باید از روی آن  عبور کنند.

 

عضو جامه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آور شد: افرادی که حق الناس به گردن آنها است از این کمینگاه و مرصاد اجازه عبور به آنها داده نمی شود و تنها انسان هایی اجازه ورود دارند مال دیگران نزد آنها نمانده باشد.

 

آیت الله نمازی ابراز کرد: مرحوم علامه مجلسی رحمه الله در کتاب بهار از ابن عباس نقل می کند، روی پل صراط هفت محبس و بازداشتگاه و هفت موقف و ایست و بازرسی وجو دارد که همه باید از این هفت محبس و بازداشتگاه و موقف عبور کنند.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان افزود: ایست و بازرسی هفتم مربوط به حق الناس و از مظالم عباد است و  اگر کسی حقی و یا مالی از دیگری را در دنیا به صورت عدوانی تصرف کرده باشد، اگر از عهده پاسخ دادن برآمد به او اجازه عبور داده می شود و اگر قدرت پاسخ و دفاع از خود را نداشت، اجازه عبور به او داده نمی شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات