۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۸۴۲۵۲
تودی زمان گزارش داد؛

هدف داعش نابودی شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه چاپ ترکیه با اشاره به بهره‌برداری داعش از اختلاف بین شیعه و سنی و نیز میل این گروهک به شیعه کشی تصریح کرد: بقای داعش در اختلاف شیعه و سنی است.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «تودی زمان» چاپ ترکیه امروز (شنبه) در یادداشتی تحت عنوان «بیزاری شیعه و سنی از هم نیروی حیات بخش داعش است»، نوشت: داعش با اقدامات وحشیانه چون شکنجه و کشتن افراد جهان را در بهت فرو برده است. بقای داعش در اختلاف بین شیعه و سنی است و این گروه با بهره برداری از آن بر شعله‌های خصومت فرقه‌ای بین شیعه و سنی دامن می‌زند. در سال‌های گذشته تاکنون ده‌ها هزار مسلمان شیعه و سنی که به طور غالب از سوی حامیان منطقه‌ای حمایت می‌شوند،  همدیگر را به شکل وحشیانه‌ای شکنجه داده یا به قتل می‌رسانند و بیم سلطه یکی بر دیگری را دارند.

 

در ادامه این یادداشت آمده است: زادگاه پیدایش داعش از دل القاعده عراق که با تهاجم نیروهای آمریکایی به عراق شکل گرفت، است. بسیاری از مقام‌های ارشد داعش از نظامیان «صدام حسین» رییس جمهور وقت عراق بودند. با بیرون رفتن آمریکا از عراق، «نوری المالکی» نخست وزیر وقت عراق آشکارا سیاست‌های تنش‌های قومیتی علیه سنی‌ها(ادعای نویسنده) را راه اندازی کرد.

 

این در حالی بود که شیعیان عراقی نیز در زمان ریاست صدام حسین و سلطه 30 ساله او شکنجه و کشته شدند و آنطور که تخمین زده می‌شود 150 هزار شیعه کشته شدند. کار حتی به جایی رسید که در خاتمه جنگ خلیج فارس در مارس 91، همزمان با قیام کردها و شیعیان عراقی تانک‌های صدام به شهر نجف سرازیر شدند و حتی در بدنه تانک‌های عراقی نوشته شده بود؛ از امروز به بعد هیچ شیعه‌‌ای وجود نخواهد داشت.

 

در ادامه این یادداشت آمده است: داعش از شیعه متنفر است و در کتابی تحت عنوان «داعش، داخل سپاه ترور» «حسن حسن» و «مایکل ویس» مولفان آن نوشته‌اند که نیت «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش نابودی شیعیان است./982/ب101/د

ارسال نظرات