۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۸۴۲۸۳
دبیرکل جمعیت فداییان اسلام:

انقلاب اسلامی ایران بر پایه استقلال، معنویت و عقلانیت شکل گرفته است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت فداییان اسلام با تبیین بیانات رهبری پیرامون نقش مؤثر عقلانیت و معنویت در قرن فعلی، گفت: در واقع انقلاب اسلامی ایران بر پایه استقلال، معنویت و عقلانیت شکل گرفت و به پیروزی رسید و امروز نیز بر پایه این اصول در برابر دشمنان مقاومت کرده و بر قله های عزت و افتخار ایستاده است.
محمدمهدي عبدخدايي- مراسم گراميداشت هشتم شهريور در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدمهدی عبدخدایی، دبیرکل جمعیت فداییان اسلام، امروز در مراسم گرامیداشت هشتم شهریور، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر که با حضور مردم و مسؤولان در مسجد انقلاب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی در هر کشوری که با ضدمواضع و منافع خود روبه‌رو شده، اقدام به پیاده کردن تروریسم بین المللی کرده است.

 

وی با بیان این که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا همین نقشه را در مورد کشور و انقلاب اسلامی ایران نیز پیاده کردند، افزود: شهیدان رجایی و باهنر و همه شهدای ترور در ایران اسلامی در واقع به دلیل ضدیت منافع و مواضع نظام جمهوری اسلامی با آمریکا و استکبار جهانی به شهادت رسیدند.

 

استاد تاریخ دانشگاه های تهران و امام خمینی(ره) افزود: انقلاب اسلامی ایران با وجود مخالفت ها و کارشکنی های آشکار استکبار جهانی، به عنوان تنها انقلاب دینی جهان به ثمر نشست و بساط ظلم رژیم پهلوی را در این سرزمین در هم پیچید.

 

عبدخدایی ادامه داد: وقتی به تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم افرادی چون شهیدان رجایی و باهنر را می بینیم که با تلاش و فداکاری فراوان، عزت و افتخار را برای این کشور و نظام به ارمغان آوردند.

 

این مبارز قدیمی انقلاب اسلامی و یار رهبر معظم انقلاب در دوران مبارزه علیه رژیم ستم شاهی، در ادامه با تبیین بیانات رهبری پیرامون نقش مؤثر عقلانیت و معنویت در قرن فعلی، اظهار کرد: در واقع انقلاب اسلامی ایران بر پایه استقلال، معنویت و عقلانیت شکل گرفت و به پیروزی رسید و امروز نیز بر پایه این اصول در برابر دشمنان مقاومت کرده و بر قله های عزت و افتخار ایستاده است.

 

وی با بیان اینکه ما توانسته ایم معنویت را در دنیا رشد و گسترش دهیم، اضافه کرد: در برابر این اقدام ما به دلیل آنکه استکبار جهانی و کشورهای غربی اومانیست بوده و طرفدار انسان محوری هستند، از اینکه معنویت در دنیا رشد یابد وحشت دارند به همین دلیل نیز ایران و نظام جمهوری اسلامی را به تروریسم متهم می کنند تا از این طریق در مقابل اقدامات ایران در منطقه و جهان مانع ایجاد کنند.

 

عبدخدایی که همرزم شهید نواب صفوی بود و از اعضای قدیمی جمعیت فداییان اسلام به شمار می رود، گفت: من فرزند تاریخم و زمانی را که رزم آرا، نخست وزیر پهلوی ملت ایران را تحقیر می کرد و می گفت «این ملت عرضه ساخت یک لولهنگ را نیز ندارند» به یاد می آورم اما امروز با حاکمیت عقلانیت و معنویت در این سرزمین، ملت و نظام ایران در بین قدرت های جهانی، عزتمندانه ایستاده و از منافع خود دفاع می کند.

 

وی اضافه کرد: اکنون با استقلال و حاکمیت عقلانیت و معنویت، وزیر امور خارجه ما در مقابل قدرت های جهانی ایستاده و به نمایندگان کشورهای قدرتمند می گوید: «هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید».

 

عبدخدایی با بیان این که این اقتدار و عزت نظام اسلامی ایران در عرصه جهانی به یمن مجاهدت های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه همه افراد حراست و صیانت از آرمان های امام راحل و شهدا و حرکت در مسیر دست یابی به اهداف والای اسلام و انقلاب است.

 

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام تصریح کرد: برای رسیدن به همین آرمان ها بود که انسان های بزرگی چون شهید رجایی و باهنر به شهادت رسیدند و در واقع عزت و افتخار فعلی ما ثمره شهادت آنها است./9314/پ202/ح

ارسال نظرات