۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۸۴۳۰۱
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

مرکز اسناد و کتابخانه ملی در آذربایجان غربی راه‌اندازی شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: راه اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در آذربایجان غربی یکی از مطالبات مردم این استان است، چرا که تا کنون آذربایجان شرقی عهده دار مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان ما بوده و است.
حجت الاسلام کريمي در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي با حضور وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ظهر امروز در شورای اداری آذربایجان غربی با در خواست مشارکت جدی آذربایجان غربی در بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان، اظهار داشت: بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان مال کل آذربایجان است و تنها به آذربایجان شرقی تعلق ندارد، ینابراین تمامی استان هایی که آذری زبان هستند با همه قومیت ها باید در آن مشارکت داشته باشند.

 

وی اصلاح اساس نامه بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان را ضروری خواند و اضافه کرد: اساس نامه آن اگر ترمیم شود حضور استان ها و استانداری های آذری زبان در بنیاد نام برده میسر می شود.

 

حجت الاسلام کریمی گفت: راه اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در آذربایجان غربی یکی از مطالبات مردم این استان است، چراکه تا کنون آذربایجان شرقی عهده دار مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان ما بوده و است.

 

وی تصریح کرد: عمده اسنادی که در آذربایجان شرقی و مرکز اسناد تبریز نگهداری می شود، مربوط به استان آذربایجان غربی است، بنابراین می طلبد که مرکز اسناد و کتابخانه ملی در آذربایجان غربی مستقر شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به مطالبات دیگر مردم آذربایجان غربی از دولت یازدهم ادامه داد: توجه ویژه به وضعیت سینماهای آذربایجان غربی نیاز است، چراکه بیشتر این سینماها به بازسازی نیاز دارند و عمده این سینماها یا دست بخش خصوصی است و یا حوزه هنری تبلیغات اسلامی آن ها را اداره می کند.

 

وی از راه اندازی چهار عدد پرده سینمایی دیجیتالی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: اخیرا بخش سینمای دیجیتال در برخی از سینماهای استان راه اندازی شده است.

 

حجت الاسلام کریمی در پایان اظهار کرد: راه اندازی شبکه ملی فرهنگ در استان، ایجاد خانه های دیجیتال در دو مورد از شهرستان های استان که تعداد این خانه ها به پنج مورد می رسد و افتتاح خانه دیجیتال استان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه های پیش روی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

 

آذربایجان غربی از تمدن سرشاری برخوردار است

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم فرهنگ آذربایجان غربی را بسیار غنی عنوان کرد و گفت: در این استان قومیت های مختلفی با فرهنگی غنی ای که دارند در صلح و آرامش و احترام در کنار هم زندگی می کنند و این استان از تمدن سرشاری بهره مند است.

 

وی با اشاره به تلاش های مکرر دشمنان اسلام و ایران در طول سالیان دراز و دوران دفاع مقدس برای رخنه در میان قومیت های مختلف در آذربایجان غربی اضافه کرد: خیلی ها برای ارومیه نقشه کشیدند اما موفق نشدند و اولین شهری که در دوران جنگ هشت ساله بمباران شد ارومیه بود.

 

قاضی پور ادامه داد: این که می گویند آذربایجان غربی 12 هزار شهید دارد آمار غلطی است، چراکه این استان دارای 19 هزار شهید است که برخی از این شهدا به عنوان شهدای مهاجر شناخته می شوند.

 

فعالیت هزار و 700 هیات مذهبی در ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از فعالیت هزار و 700 هیات مذهبی در ارومیه خبر داد و گفت: وحدتی که در ارومیه وجود دارد در هیچ جای دنیا یافت نمی شود.

 

وی در ادامه افزود: پایین بودن در آمد سالیانه مردم آذربایجان غربی که مشکلاتی از قبیل عدم امکان ادامه تحصیل و اصلاح وضعیت بهداشتی استان را در پی دارد از عمده مسایل و مشکلات این استان به شمار می رود که لازم است مسؤولان مربوطه به فکر چاره باشند و ما هم پیگیر هستیم.

 

قاضی پور به عبور راه آهن از ارومیه اشاره و اضافه کرد: قرار بود راه آهن سال 88 از ارومیه بگذرد، اما الان سال 94 است و هنوز این راه آهن به نزدیکی ارومیه هم نرسیده است.

 

گفتنی است، در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد،از تعدادی از نهادهای برتر استانی تجلیل به عمل آمد./936/پ202/ح

ارسال نظرات