۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۸۴۵۵۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ اعزام 10 هزار نفر به اردوی راهیان نور، آغاز عملیات احداث مسجد دانشگاه بجنورد و برگزاری دوره آموزشی ویژه مسؤولان هیئات مذهبی خراسان شمالی عناوین برخی از مهم ترین اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سرهنگ نصرالله یزدان پناه، مسؤول اردوهای راهیان نور خراسان شمالی گفت: مهرماه امسال قریب به 10هزار دانش آموز و دانشجو از این استان به اردوهای راهیان نور جنوب کشور اعزام خواهند شد.

 

وی افزود: امروز نیز 150 نفر از ورزشکاران و اعضای قشر محلات از سه شهرستان بجنورد، مانه و سملقان و گرمه استان خراسان شمالی به منطقه عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام شدند.

 

سرهنگ یزدان پناه گفت: اعضای قشر محلات شهرستان گرمه از مناطق عملیاتی پاوه، مرصاد، پادگان ابوذر، و دیدگاه در کرمانشاه و ایلام و ورزشکاران و بسیجیان شهرستان بجنورد و مانه و سملقان نیز از مناطق سنندج، مریوان، بانه و دالانی در کردستان دیدن خواهند کرد.

 

مسؤول ارشد راهیان نور استان خاطرنشان کرد: از ابتدای مردادماه امسال تاکنون 300 نفر از اعضای بسیج دانشجویی و محلات استان در قالب سه کاروان از شهرستان های مختلف خراسان شمالی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شده اند.

 

آغاز عملیات ساخت مسجد در دانشگاه بجنورد

احمد محقر، رییس دانشگاه بجنورد از آغاز عملیات ساخت مسجد این دانشگاه خبرداد و اظهار کرد: عملیات احداث مسجد در این دانشگاه از امروز، نهم شهریور ماه آغاز شده و مقرر است این پروژه طی دو سال آینده به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه داد: در مجموع به منظور ساخت این مسجد 48 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری هزینه می شود.

 

محقر افزود: زیربنای این مسجد یک هزار و 640 متر مربع بوده و یک گنبد و دو مناره نیز دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: مسجد دانشگاه بجنورد ظرفیت یک هزار نفر نمازگزار دانشجویان دختر و پسر را دارد.

 

برگزاری دوره آموزشی مسؤولان هیئات مذهبی خراسان شمالی

هادی مهر آبادی، رییس شورای هیئات مذهبی خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی ویژه مسؤولان هیئات مذهبی استان خبر داد و افزود: به منظور ارتقای سطح مسؤولین هیئات مذهبی خراسان شمالی و زیارت امام رضا(ع) کاروانی شامل بیش از 400 نفر از اعضا و مسئولین هیئات مذهبی استان همزمان با ایام با برکت میلاد امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مدت دو روز و به همت تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

وی افزود: در این دوره آموزشی حجت‌الاسلام رفیعی در جمع کاروان هیئات مذهبی خراسان شمالی به بیان نکات مهمی در مورد هیئات و وظایف مسؤولین آن پرداخت.

 

رییس شورای هیئات مذهبی استان در ادامه به بازدید کاروان خادمان حسینی، زائران رضوی از نمایشگاه یاد یاران مشهد مقدس و مراسم گلباران حرم مطهر را از دیگر برنامه های این سفر عنوان کرد.

 

عمل به تعالیم قرآن همت می‌خواهد

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین در دیدار با نمازگزاران مسجد جامع این شهر گفت: عمل به تعالیم قرآن همت می‌خواهد.

 

حجت‌الاسلام مجید بداریه افزود: آرزوی هر انسان مومن این است که رحمت خداوند شامل حالش شود چرا که جهنم مظهر خشم و غضب خداوند و بهشت مظهر رحمت خداوند است و همه ما آرزومندیم که از جهنم برائت بگیریم و وارد بهشت شویم.

 

حجت الاسلام بداریه ضمن تشریح آیات قرآن کریم در این خصوص، عوامل رسیدن به بهشت را از نظر قرآن کریم، احسان و عمل به آیات الهی دانست و اظهار کرد: رحمت خداوند شامل کسانی می‌شود که دل صادق و دلسوز داشته و در پی برطرف کردن کدورت ها و مشکلات مردم باشند.

 

وی تصریح کرد: پای قرآن نشستن و گوش فرا دادن به آن باعث می‌شود انسان مورد رحمت خداوند قرار گرفته و فضای ارزشی و معنوی برای او به وجود آید./9314/پ203/ب4

ارسال نظرات