۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۸۴۶۵۴
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

تأیید یا رد برجام توسط دولت یا مجلس نباید دستمایه اختلاف شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با برجام یک تصمیم نهایی بیشتر گرفته نمی‌شود و این نگرانی که در داخل اختلافی ایحاد شود وجود ندارد بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب داستان برجام نباید دستاویز اختلاف شود.
محمد رضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خبرگزاری ایلنا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر گفت: ازدولت تشکر می‌کنیم که تلاش می‌کند تا در مباحث اقتصادی موفق باشد اما ضرورت‌هایی است که باید بیشتر به آن بپردازند.

 

وی در پاسخ سوال خبرنگار درباره وحدت اصول‌گرایان عنوان کرد: موضوع تلاش برای وحدت همواره دو سال مانده به انتخابات ذکر می‌شود اما ما در کشور خود وحدت ساختاری نداریم بنابراین برای هر رقابتی باید همه بازیگران صحنه را شناخته و آموزش دهیم تا به انسجام رسیده و به وظایف خود در مقابل رقیب عمل کنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی همه مسئولان نظام با رای مردم انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: وجود دو یا سه حزب قدرتمند و فراگیر با ضوابط و شاخص‌هایی مشخص سبب می‌شوند که برخی مشکلات پیش نیاید اما در کشور ما با غیبت احزاب، جریان‌ها و جناح‌ها با طیف‌های وسیع ضمن داشتن رقیب بیرونی احساس رقابت درونی نیز دارند.

 

باهنر افزود: مساله وحدت معمولا دغدغه همه جریان‌ها است و مختص اصول‌گرایان نیست، ما همواره تلاش کردیم این وحدت زیر سایه  جامعتین مدرسین و روحانیت برقرار باشد خوب است که جامعتین به ما کمک کرده و در مواقع ضرور حکمیت کنند زیرا جایگاه جامعتین رفیع است و ما کاملا به آنها اعتماد داریم.

 

سیاستمدار اصول‌گرا بیان داشت: گروه «5+10» 10 نفر از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و 5 نفر هم از روحانیت هستند که دنبال تایید جامعتین و جلب نظر آیت الله مصباح یزدی است که اصولگرایان را دعوت به همگرایی کنند این افراد دنبال شورای هماهنگی فعالان سیاسی اصولگرا تحت نظر جامعتین است.

 

دبیر کل جامعه مهندسین با اشاره به احزاب عنوان کرد: اگر بخواهیم احزاب شناسنامه‌دار را نام ببریم 300 حزب مجوز فعالیت دارند که شاید 200 عدد از آنها فعال نبوده یا محدود هستند در حال حاضر زیر 100 حزب شناسنامه‌دار فعال هستند.

 

وی افزود: از این احزاب فعال حدود 70 یا 80 نفر از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان در جلسه احزاب شرکت کردند که قاعدتا نمی‌شود همه اینها را دور هم جمع کرد تا اجماع داشته باشند که 10 یا 15 حزب فعال سیاسی که در انتخابات تاثیر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند وجود دارند، لاریجانی، قالیباف، و رضایی از اعضای اصولگرایان هستند که قطعا به شواری هماهنگی دعوت خواهند شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر طیف آقای احمدی‌نژاد منسجم نیستند کسانی هم که با او کار کردند در مقاطع مختلف تاریخی از او جدا شدند برخی هم به شرط و شروطی با او همکاری می‌کنند، در هر صورت ما دو خط قرمز فتنه و انحراف را داریم که باید مراقبت کنیم که نفوذ نکنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور احمدی نژاد در انتخابات گفت: رهبری تاکید داشتند که برای احیا ارزش‌های نظام باید خط امام را پیگیری و تبیین کنیم، قبل از احمدی‌نژاد نیز بسیاری مدعی خط امام بودند اما در مقابل نظام ایستادند شناخت خط امام را باید از دیدگاه رهبری دید.

 

باهنر افزود: ما استقبال می‌کنیم تا همه کسانی که ظرفیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارند در انتخابات شرکت کنند ما به عنوان فعالان سیاسی برای رای مردم ارزش قائل هستیم، کاندیداها می‌توانند از تریبون‌های عمومی استفاده کنند و توصیه ما است که در جریان انتخابات امور مساجد و مراکز ارشاد امکانات خود را به صورت عادلانه در اختیار کاندیداها قرار دهند.

 

دبیر کل جامعه مهندسین با اشاره مساله مذاکرات اخیر عنوان کرد: تا به حال کشور ایران به پرتکل الحاقی محلق نشده است اما در حال حاضر برای پذیرفتن آن بین حقوقدانان هیچ تردیدی نیست اما ترجیح می‌دهیم که برای پذیرفتن آن مجلس تصمیم بگیرد اگر پذیرش آن موقت باشد کشور می‌تواند به راحتی جدا شود اما اگر مجلس آن را تصویب کند جدا شدن آن سنگین است.

 

وی افزود: اما درباره برجام اختلاف نظرهایی وجود دارد برخی معتقد که باید لایحه شده به مجلس وارد شود اما برخی می‌گویند نه نیازی به لایحه شدن و رفتن به مجلس ندارد.

 

باهنر گفت: دوستان نگران نباشند در رابطه با برجام یک تصمیم نهایی بیشتر گرفته نمی‌شود و این نگرانی که در داخل اختلافی ایحاد شود وجود ندارد با توصیه رهبر معظم انقلاب داستان برجام نباید دستاویز اختلاف شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر در قوانین عادی اختلاف نظر باشد محل تفسیر آن مجلس است اما اگر اختلاف در قانون اساسی باشد محل تفسیر آن شورای نگهبان است./807/پ202/ش

ارسال نظرات