۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۸۴۶۸۵
مدیر حوزه سفیران هدایت قزوین:

برنامه‌ریزی از واجبات طلبگی است/ مدیریت اصلی‌ترین راه پیشرفت طلاب در عرصه فردی و اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه سفیران هدایت قزوین در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه این شهر گفت: برنامه‌ریزی یکی از واجبات طلبگی است که حتی علمای سابق هم نسبت به اجرای آن غافل نبوده‌اند.
حجت الاسلام عبداللهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، آیین افتتاح سال تحصیلی 95-94 مدرسه علمیه ملاوردی‌خان ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی عبداللهی، مدیر حوزه سفیران هدایت، مدیران، مسؤولان، اساتید، روحانیان و طلاب جدید‌الورود در این مدرسه برگزار شد.

 

مدیر حوزه سفیران هدایت با بیان ‌این‎که سال تحصیلی جدید فرصتی طلایی برای ورود به عرصه علم ادب و فرهنگ است، گفت: قدم گذاشتن در مسیر کسب دانش در واقع بکارگیری پتانسیل وجودی انسان‌ها برای ایجاد جهش علمی در حوزه اندیشه است.

 

عبداللهی با اشاره به این‌که راه‌ رسیدن به موفقیت برای طلبه‌ها مهیا است، افزود: یکی از اصلی‌ترین را‌ه‌های پیشرفت یک طلبه در زندگی فردی و اجتماعی، داشتن قدرت مدیریت در کارها است.

 

وی افزود: یک طلبه موفق ریشه همه موفقیت‌ها را در درون خود جست‌وجو می‌کند چرا که منشأ تمام پیروزی‌‌ و شکست‌ها در وجود آدمی نهفته است.

 

این استاد حوزه با اشاره به افرادی که نگاه مثبت و فعال به زندگی دارند، خاطرنشان کرد: این افراد خواهان کوشش و تلاش بوده و به عبارتی برای زندگی خود برنامه دارند و طبق آن عمل می‌کنند.

 

عبداللهی، طلبه‌ای را موفق دانست که بتواند زمان را مدیریت کند و تصریح کرد: طلبه موفق شکست و موفقیت‌های خود را با بهانه‌های پوچ توجیه نمی‌کند و با همت مضاعف در مسیر علم‌آموزی و کسب فیض در کلاس‌های درس حاضر می‌شود.

 

وی در ادامه ضمن تعریف واژه مدیریت عنوان کرد: مدیریت به معنای برنامه‌ریزی و حرکت در چارچوب آن برنامه به سوی هدفی مشخص است که در این مسیر می‌توان از امکانات موجود نیز بهره کافی را برد.

 

مدیر حوزه سفیران هدایت با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی طلاب ابراز کرد: برنامه‌ریزی یکی از واجبات طلبگی است که حتی علمای سابق هم نسبت به اجرای آن غافل نبوده‌اند یعنی باید بدانیم در هر ساعت از روز چه کاری را باید انجام دهیم.

 

این مقام مسؤول با بیان این‌که سال تحصیلی جدید این بستر را برای طلاب فراهم می‌کند تا در گلستان علم و فرهنگ عرض اندام کنند، یادآور شد: با برنامه‌ریزی می‌توانیم زندگی خود را جهت‌دار کرده و ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت؛ اقدام به رفع موانع و کمبودها کنیم.

 

 حجت‌الاسلام عبداللهی در پایان با اشاره به کلام امام خمینی(ره) گفت: «ما منتظران مقدم مبارک مهدی زهرا(عج) هستیم و با تمام توان تلاش می‌کنیم تا به همراهی ایشان قانون عدل الهى را در این کشور حاکم کرده و از تفرقه و نفاق بپرهیزیم و رضاى خداى متعال را درنظر بگیریم»./955/پ202/ح

ارسال نظرات