۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۸۴۸۷۴
بیست و دوم آبان ماه صورت می گیرد؛

رقابت قرآن آموزان خراسان شمالی در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی گفت: بیست و دوم آبان ماه امسال، چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدي،

حجت الاسلام احمد محمدی، مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار داشت: چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ویژه قرآن آموزان مؤسسات فرهنگی و قرآنی و نیز شرکت کنندگان متفرقه، بیست و دوم آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

وی افزود: آزمون سراسری قرآن و عترت از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از نهادهای مسؤول در توسعه زیرساخت های آموزش عمومی در طول سال اخیر به صورت سالیانه برگزار می شود.

وی با بیان این‌که آزمون مزبور به صورت کتبی و در بخش های ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه در 15 رشته برگزار می‌شود، اضافه کرد: شرکت در آزمون سراسری قرآن و عترت برای اعضای تمامی مؤسسات و مراکز قرآنی استان آزاد بوده و هیچ گونه محدودیت سنی و جنسی در این زمینه وجود ندارد.

مسؤول شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی با بیان این‌که ثبت نام متقاضیان برای شرکت در این آزمون از شانزدهم شهریورماه، دوشنبه هفته آینده آغاز می شود، خاطرنشان کرد: علاقه مندان و قرآن آموزان استان می توانند از شانزدهم شهریور الی بیستم مهر ماه با مراجعه به وب سایت www.qia.ir نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

وی در ادامه در مورد رشته های آزمون مزبور در بخش های چهارگانه، افزود: در بخش مفاهیم قرآن و نهج البلاغه رشته های آزمون شامل مفاهیم مقدماتی سطح یک، دو و سطح تکمیلی از کتاب آموزش مفاهیم تألیف مسعود وکیل، تدبر در قرآن از کتاب آموزش تدبر در قرآن تألیف محمدحسین الهی زاده و یا علی صبوحی و مفاهیم نهج البلاغه از مجلدات یک و دو درسنامه نهج البلاغه هستند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در بخش حفظ قرآن نیز حفظ جزء 30 قرآن کریم، حفظ جزء اول، سه جزء اول، پنج جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول، حفظ کل قرآن کریم و حفظ سوره یس( طرح قرآنی 1449) از جمله رشته های چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به شمار می روند.

وی در ادامه در مورد اهداف برگزاری این آزمون، گفت: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآن و عترت کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استانداردسازی آموزش های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و تولید بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته های مختلف قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این آزمون هستند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به سیاست ها و راهبردهای آموزش های سراسری قرآن و عترت اظهار داشت: فعال سازی حداکثری ظرفیت های مؤسسات مردمی برای برگزاری آزمون، به کار گیری حداکثری از فناوری های نوین در فرآیند اجرایی آزمون و جهت دهی فعالیت های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی از جمله این راهبردها است.

مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه با بیان این‌که به همه شرکت‌کنندگان آزمون سراسری قرآن و عترت که حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند، گواهینامه معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود، افزود: علاوه بر این حمایت مالی از مؤسسات و مراکز قرآنی مجری آزمون و شرکت کننده و نیز تقدیر از نفرات برگزیده از دیگر امتیازات و جوایز شرکت در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت است./9314/302/ب3

ارسال نظرات