۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۸۴۸۹۹
در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا صورت گرفت؛

رو‌‌نمایی از سنگ یادبود یکصد لقب امام خمینی به آمریکا

خبرگزاری رسا ـ طی مراسمی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، از سنگ‌نوشته یکصد لقب امام راحل به آمریکا رو‌نمایی شد.
سنگ يادبود لانه جاسوسي لانه جاسوسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رو‌‌نمایی از سنگ یادبود یکصد لقب امام خمینی(ره) به آمریکا با حضور داود گودرزی رییس سازمان بسیج دانشجویی، محمد حسین مرزه معاون امور بین المللی مؤسسه صلح زیبا و جمعی از مردم تهران و خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی، در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

استکبار‌ستیزی، عین دین ماست

در بخش سخنران ویژه این مراسم، داود گودرزی با اشاره به سابقه سیاه آمریکا در قبال ایران، گفت: از 60 سال گذشته تا کنون ما شاهد بوده‌ایم که آمریکا به طرق مختلف به نظام و مردم ما ضربه زده است، سابقه‌ای که نشان دهنده عمق دشمنی و خصومت دولت جنایت‌کار آمریکا با ایران است.


وی افزود: از زمان کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت قانونی دکتر مصدق تا ترور دانشمندان هسته‌ای ما، آمریکا در حال ضربه زدن به نظام اسلامی ما بوده است، در جریان جنگ تحمیلی نیز دولت آمریکا با حمایت همه جانبه خود از رژیم بعث عراق دست به کشتار مردم مظلوم ما زد، علاوه بر این در داستان ترور نخبگان نیز آمریکا دست داشته است.

رییس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به دیدگاه ملت ایران نسبت به آمریکا، تاکید کرد: هر اتفاقی رخ دهد ملت ما تن به سازش با آمریکا را نمی‌دهد، هر‌چند که سیاست ما بر اساس تعامل با سایر کشور‌هاست اما هرگز دشمن نمی‌تواند با مذارکه و تعامل ما را به سمت سازش ببرد، زیرا نه آمریکا دست از خوی خصومت خود بر می‌دارد و نه غیرت ایرانی اجازه این تعامل و سازش را می‌دهد.


گودرزی با اشاره به ماجرای مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: ما علی‌رغم برخی توافقات صورت گرفته در جریان مذاکرات همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌دانیم، زیرا معتقدیم آمریکا در جریان دو سال مذاکره مستقیم نه تنها به حقوق ملت ما احترام نگذاشت، بلکه در مقابل امتیازاتی که تیم هسته‌ای ما بهخ آن‌ها داد شاهد بودیم که خصومت و کارشکنی‌ها آن‌ها بیشتر نیز شد.


وی با تشریح سیاست خارجی آمریکا، اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای فرصت خوبی برای آمریکا بود تا بتواند در زمینه‌های دیگر با کشور ما مذاکره کند، اما عمق خصومت آمریکا نشان داد که آمریکا در هیچ موردی قابل اعتماد نیست دشمنی آمریکا نسبت به ملت مسلمان ما هر گز کم نمی‌شود.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی با انتقاد شدید از برخی نگاه‌های متمایل به آمریکا در داخل کشور، بیان داشت: متأسفانه عده‌ای در داخل سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند و با وجود کارکشنی‌های گسترده دولت جنایتکار آمریکا طی دو سال اخیر، همچنان آرزوی برقراری ارتباط با شیطان بزرگ را در سر می‌پرورانند، اما باید این افراد بدانند که ملت ایران تمام راه‌های نفوذ امریکا به کشور را بسته نگه خواهد داشت.

گودرزی افزود: افرادی به‌دنبال تزریق فرهنگی آمریکایی در کشور هستند و آرزوی خوردن مک دونالد را در تهران دارند، اما ملت آگاه و هوشمند ما در مقابل ورود فرهنگی غربی آمریکایی قطعا خواهند استاد.


رییس سازمان بسیج دانشجویی با بیان این‌که بخش نخبه کشور تمام فعالیت‎‌هات را رصد می‌کند، ادامه داد: بسیج دانشجویی و نخبگان کشور تمام فعالیت‌های جهان استکبار را مورد توجه توجه خود قرار داده است و اجازه نفوذ فرهنگ بیگانه را به کشور نمی‌دهد.


وی در پایان با اشاره به خصلت استکبار‌ستیزی ملت ایران، تأکید کرد: استکبارستیزی در دیدگاه و اندیشه مردم ما برگرفته از دین ماست، هرجا که مظلومی در عالم باشد ما به حمایت آن بر‌خواهیم ایستاد و در برابر ظالم از مظلومان دفاع خواهیم کرد.

بسیاری از سران عرب، حامی استکبارند
در بخش دیگری از این مراسم محمد حسین مرزه با اشاره به گفتاری از امام علی(ع)، تاکید کرد: انسان‌ها باید آزادی‌خواه باشند، اما باید در نظر داشت که عبودیت می‌تواند اگر درست درک نشود حتی برای فرد خطرناک شود.

وی با انتقاد شدید از برخی سلاطین ممالک عربی، افزود: امروز ما شاهد هستیم که عده‌ای از سران عرب در مقابل بسیاری از جنایات سکوت می‌کنند و حتی از استکبار حمایت می‌کنند.

مرزه با تبییت سه اصل مهم در رفتار انسان، تاکید کرد: در همه حال فرد باید، عبد و بنده خدا باشد، آزادی‌خواهی را سرلوحه کرا خود قرار دهد، ضمن این‌که تلاش کند تا حقوق خود را به‌دست آورد.

معاون امور بین المللی مؤسسه صلح زیبا با اشاره به گوشه‌ای اعمال ضد بشری آمریکا، تصریح کرد: استکبار آمریکایی یک نوع بیماری بدخیم است که در هر شرایطی بر ضد بشیرت عمل کرده است، آمریکا با اعمال جنایت‌کارانه خود در عصر حاضر دست به اعمالی زده است که بدون شک می‌توان آن‌را بزرگترین ناقض حقوق بشر دانست.

وی با ترسیم رفتار دو گانه آمریکا، ادامه داد: آمریکا هرجا که به نفع خود باشد در صدد تشکیل دادگاه‌های بین‌المللی برای حقوق بشر بر می‌آید، اما در بسیاری از موارد نیز ما شاهد هستیم که شیطان بزرگ دست به جنایت بر ضد بشری زده است.

مرزه در پایان با اشاره به زندگی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، تاکید کرد: روحیه استکبار‌ستیزی امام راحل نشان داد هرگز نباید در مقابل آمریکای جنایت‌کار سر خم کرد و از در سازش با آن صحبت کرد.

گفتنی است، در این مراسم جمعی از خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی حضور داشتند، ضمن این‌که شواهد امر نشان می‌داد مسؤولان برگزاری مراسم با هزینه‌ای بسیار کم توانسته بودند یک مراسم بسیار منظم را تدارک ببینند.

شایان ذکر است که عدم حضور مقامات دولتی و مسؤولان کشوری و لشگری در این مراسم به چشم می‌آمد، باید دید این مسؤولان برای غیبت خود در مراسمی با این سطح رسانه‌ای، چه توجیهی دارند./856/پ201/ب2

ارسال نظرات