۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۸۴۹۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رسانه ها در مقابله با آسیب های فرهنگی نقش آفرینی بیشتری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از صدا و سیما و رسانه های نوشتاری و مجازی خواست تا در مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی نوظهور نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام خادمي- ديدار با مديرکل صدا و سيماي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی(شبکه اترک)، بر افزایش همکاری و تعامل رسانه ها با دستگاه های فرهنگی و مذهبی تأکید کرد.

 

وی با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی، جهت دهی افکار عمومی و اصلاح رویه های اجتماعی و فرهنگی در جامعه، اظهار کرد: برای اثرگذاری بیشتر در این زمینه می بایست ارتباط و تعامل متولیان فرهنگی و مذهبی استان خراسان شمالی با رسانه ملی و نیز سایر رسانه های نوشتاری و مجازی افزایش یابد.

 

حجت الاسلام خادمی با یادآوری نقش و ظرفیت رسانه ها در تبیین و ترویج آموزه های دینی در بین اقشار مختلف جامعه، خاطرنشان کرد: صدا و سیما و به طور کلی رسانه ها در نشر آموزه های اسلامی در بین جوامع هدف گسترده، نقش مهم و توانایی زیادی دارند که می بایست از این ظرفیت به طور کامل استفاده شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه البته در این استان رسانه ملی و سایر مطبوعات نوشتاری و مجازی به ویژه رسانه های دینی ارتباط و تعامل مناسبی با دستگاه های فرهنگی و مذهبی دارند، اضافه کرد: تقویت و افزایش این ارتباط در گرو همکاری و اقدام بیشتر متولیان فرهنگی مذهبی است.

 

به گفته وی در این زمینه لازم است دستگاه های فرهنگی با افزایش تعامل مثبت و سازنده با رسانه های مختلف، زمینه و شرایط بهتری برای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ نرم استکبار جهانی علیه فرهنگ اسلامی در جامعه دینی ایران، خاطرنشان کرد: در حالی که دشمنان با بهره گیری از تمامی ابزارهای رسانه ای و اطلاع رسانی خود در پی استیلای فرهنگ غربی بر فرهنگ اسلامی هستند، نقش رسانه های داخلی نظام در تعامل با دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی بسیار حیاتی و ویژه است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: امروز شاهد بروز و ظهور آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی در جامعه هستیم که بخش اعظم آن نتیجه تبلیغات وسیع و تهاجم نرم دشمنان است اما در برابر این هجمه رسانه های داخلی رسالت سنگینی در انعکاس اقدامات انجام شده در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی و مبارزه با ضد ارزش‌ها بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که حجم بالای تهاجم فرهنگی و تبلیغات وسیع دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی و فرهنگ دینی، نقش رسانه ها را در خنثی سازی این اقدامات و اشاعه فرهنگ دینی در بین مردم ممتاز کرده است، تصریح کرد: رسانه ها می بایست با درک این موقعیت خطیر رسالت خود را نحو احسن انجام دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از صدا و سیما و رسانه های نوشتاری و مجازی خواست تا در مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی نوظهور نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

 

احمد مهدوی، مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان شمالی نیز در این دیدار آمادگی رسانه ملی برای تعامل و همکاری بیشتر با سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ دینی را اعلام کرد.

 

وی افزود: برنامه سازان صدا و سیما در کنار سایر اصحاب رسانه و مطبوعات، برای همکاری و همراهی با نهاد تبلیغات اسلامی در اجرای با شکوه مناسبت های ملی و مذهبی آمادگی کامل دارند.

 

گفتنی است، اکنون در استان خراسان شمالی افزون بر فعالیت شبکه استانی صدا و سیما، دو روزنامه و پنج نشریه در قالب هفته‌نامه و دو هفته‌نامه انتشار می‌یابد و دفاتر بیش از 10 خبرگزاری کشوری نیز در این استان دایر است./9314/202/ب1

ارسال نظرات