۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۸۵۱۷۴
«روسیا الیوم» بررسی کرد ؛

افشای حضور نیروهای آمریکا در سوریه از سناریوهای خونین در این کشور خبر می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ گزارش‌ها درباره حضور نیروهای اطلاعاتی و نیروهای ویژه آمریکا در خاک سوریه و همزمان شدن آن با فعالیت‌های تروریستی گروه موسوم به «معارضان مسلح میانه‌رو» در دمشق از وقوع سناریوهای خونینی در این کشور خبر می‌دهند.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حدود یک سال پیش، گزارش‌هایی در خصوص حضور گسترده نیروهای اطلاعاتی آمریکا در سوریه ارائه و اعلام شد که این نیروها مأموریت‌های مختلفی و احتمالاً متناقضی، با توجه به نقشه پراکندگی گروه‌های اطلاعاتی آمریکا ایفا می‌کنند. سخن گفتن از مأموریت‌های مختلف و متناقض به این معنا است که این عناصر وابسته به بخش‌ها و نهادهای امنیتی آمریکا یا به گروه‌های در سایه و مخفی است که مأموریت‌های از طریق ابزار بسیار خونین و  نامشروع صورت می‌دهند.

 

روزنامه «واشنگتن پست» اخیراً به این موضوع اشاره و تصریح کرده است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نیروهای ویژه آمریکایی با همکاری هم «عملیات نظامی بزرگی» علیه داعش در سوریه اجرا می‌کنند و این عملیات جدا از کمپین نظامی گسترده‌تر تحت رهبری آمریکا به عراق و سوریه انجام می‌شود.

 

این بدان معنا است که ایالات متحده در بیش از یک محور عملیات انجام می‌دهد که عبارتند از: بمباران هوایی خاک سوریه به‌ادعای مبارزه با داعش، اجرای عملیات گسترده داخل خاک سوریه با عنوان هدف قرار دادن سرکرده‌های داعش، آموزش عناصر معارضی که قرار است نقشی تعریف شده ایفا کنند، و عملیات مشترک آمریکا و ترکیه در شمال سوریه برای ایجاد منطقه‌ای خالی از سکنه با هدف مقدمه‌چینی برای اعلام منطقه امن.

 

وجود این عناصر اطلاعاتی و نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه زمانی تعجب‌آور است که بدانیم این نیروها کنار همتایان فرانسوی و انگلیسی خود از فوریه 2011 یعنی از آغاز بحران سوریه، در این کشور حضور داشتند. این نیروهای انگلیسی همان عناصری هستند که در اوایل ماه مارس 2011 در صحرای بنغازی در شرق لیبی فرود آمدند و همتایان فرانسوی آنها نیز در مناطق دیگری در غرب این کشور و نزدیک «طرابلس» پایتخت آن حضور داشتند./982/ب101/د

ارسال نظرات