۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۸۵۳۵۶
امام جمعه موقت کرمان:

آمریکا آرزوی نفوذ به ایران را با وجود رهبری مقتدر و مردمی بصیر به گور خواهد برد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عرب پور گفت: دشمن بداند که تا رهبری با اقتدار و بصیر و با سلابت داریم و تا مسؤولان پیرو خط امام و رهبری هستند و مردمی شجاع و بصیر داریم مطمئنا نخواهیم گذاشت که توطئه‌ها و فتنه‌های آنان به ثمر بنشیند و همچنین ما باید بدانیم که اگر این‌گونه باشیم وعده خدا در مورد مؤمنان محقق خواهد شد.
امام جمعه موقت کرمان حجت الاسلتام عرب پور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین عرب پور، امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن ادامه بحث هفته های گذشته در رابطه با تعامل میان افراد و رعایت حقوق دیگران در اسلام اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین حقوقی که در اسلام مطرح است بحث حقوق فرزند بر والدین می باشد که به عنوان یکی از امانات الهی در دست پدر و مادر معرفی شده اند.
 
وی افزود: در رابطه با حقوق فرزندان بر والدین روایات بسیاری است که موضوعاتی چون رعایت بهداشت آنان، تعلیم و تربیت، نام گذاری مناسب برای آنها، آموزش های فنی و مهارت های زندگی و حتی رعایت حرمت پدر و مادر نسبت به هم نزد فرزندان را مورد بررسی قرار داده و معرفی نموده است تا با شناخت صحیح این امور بتوانیم مسئولیت خطیر تربیت فرزند را به نحو احسن انجام دهیم.
 
حجت الاسلام عرب پور ادامه داد: صحیفه سجادیه یکی از کتب با ارزشی است که در قالب دعا مفاهیم تربیتی بسیاری را بیان نموده است چنانچه در دعای 25 این کتاب ارزشمند می خوانیم که امام سجاد(ع) می فرمایند: خدایا بر من منت گذار که فرزندانم بمانند و آنها را برای من اصلاح کن  به گونه ای که از آنان بهره برم؛ خدایا فرزندانم را نیک و با تقوا قرار ده که فرمانبردار تو و اولیائت باشند و آنها را از دوستداران اولیائت قرار ده و نسبت به دشمنان خدا و پیامبرش دشمن بدار.
 
وی در ادامه افزود: منظور از بهره مندی از فرزندان در این دعا، این است که به واسطه نیکی فرزندان دعای خیر دیگران پشت سر والدین آنها باشد لذا می بینیم که فرزندانی هستند که به واسطه تربیت نیکو، با قیات و الصاحات والدینشان هستند.
 
امام جمعه موقت کرمان ضمن بیان روایات بسیاری راجع به اطعام فرزند با روزی حلال، رعایت عدالت میان فرزندان و مهرورزی و اکرام آنان در ادامه گفت: طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) یکی از حقوق مهم فرزند بر والدین انتخاب نام نیکو برای آن است که از جمله اموری است که در قیامت از آن سوال خواهد شد لذا والدین باید توجه کنند که اسماء نیکو برگزینند امروزه برخی افراد از اسمهای عجیب و غیر متعارف استفاده می کنند بدانید که اینها از دسیسه های شیطان است که نمی گذارد با نام گذاری  فرزندانتان با نام ائمه فرهنگ دینی خود را حفظ کنید.
 
وی در خطبه دوم با گرامیداشت 13 شهریورکه مصادف با روز تعاون است، خاطر نشان کرد: در بحث اقتصاد؛ آنچه مطابق قانون اساسی باید مورد توجه قرار گیرد مساله تعاون و همکاری و توجه به بخش خصوصی است که در قالب کارگاه های کوچک و بزرگ، با جذب سرمایه مردم به اشتغال زایی می پردازند لذا  ضمن قدر دانی از زحمات فراوان استاندار محترم کرمان که از جمله افتخاراتشان جذب سرمایه  برای توسعه امور مختلف استان می باشد از دیگر مسوولان می خواهیم که با حمایت های خود زمینه فعالیت هر چه بهتر این بخش ها را فراهم کنند و ایجاد مانع و اشکال تراشی نکنند.
 
حجت الاسلام عرب پور ضمن گرامیداشت 14 شهریور روز شهادت  شهیدان قدوسی و وحید دستجردیی  به دست منافقان و همچنین 17شهریور واقعه جمعه سیاه وشهدای میدان ژاله عنوان داشت: آن روزها روزهای سختی بود که با ایمان و اقتدار مردم در سایه تبعیت از ولایت فقیه و امام راحل(ره) سپری شدند.
 
وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان یادآورشد: تا امروز که 37 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد دشمن هر آنچه در توانش بوده را برای براندازی نظام انجام داده که از جمله آنها فتنه تجزیه کشور، کودتای نوژه، جنگ 8 ساله و پس از آن فتنه 78 و 88 است که همه اینها برای نفوذ در ایران و دسترسی به منافعشان است.
 
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به پروژه نفوذ دشمن پس از توافق و برجام بیان داشت: نکته مهم این است که آمریکا به بهانه توافق هسته ای و برجام سعی دارد با طراحی برنامه هایی در کشور نفوذ کند و آن بر اندازی که دنبالش بود را به صورت نرم و خزنده دنبال کند.
 
وی ادامه داد: آنها به دنبال تغییر در افکار، رفتار و ساختار هستند چرا که وقتی فکرها عوض شد دیگر کسی به شعار مرگ بر آمریکا به عنوان یک مستکبر توجه نخواهد کرد و تبعا  کم کم در رفتار و ساختار نیز تغییرات متناسب با افکار رخ خواهد داد و به راحتی به اهدافش دست می یابد چنانچه بارها و بارها این را به زبان آوردند که باید در ایران گذار صورت گیرد حتی اگر به صورت تدریجی باشد.
 
حجت الاسلام عرب پور ابراز داشت: طبق گفته وزیر امور خارجه انگلیس آنها به دنبال تغییر ساختار حمایتی ما از دوستان منطقه ای مثل سوریه، عراق و یمن هستد اما باید بدانند که طبق فرمایش رهبر عظیم الشأنمان هرگز از حمایت دوستانمان دست برنخواهیم داشت.
 
وی افزود: مذاکرات برای رفع تحریم ها بوده است، از این رو اگر قرار به تعلیق باشد ما نیز جور دیگری رفتار خواهیم کرد.
 
امام جمعه موقت کرمان در ادامه گفت:  آنها می خواهند روابط بین ایران و استکبار فراهم شود تا ایران فراموش کند که آمریکا و استکبار دشمن ما است تا به راحتی پروژه نفوذ را چه در حوزه اقتصاد و ایجاد بازار فروش اجناسشان و چه در حوزه فرهنگ و سیاست و منطقه پیش برند و به منافعشان در ایران دست یابند.
 
وی در پایان تأکید کرد: البته دشمن بداند که تا رهبری با اقتدار و بصیر و با سلابت داریم و تا مسؤولان پیرو خط امام و رهبری هستند و مردمی شجاع و بصیر داریم مطمئنا نخواهیم گذاشت که توطئه ها و فتنه های آنان به ثمر بنشیند و همچنین ما باید بدانیم که اگر اینگونه باشیم وعده خدا در مورد مومنینش محقق خواهد شد./9703/201/ب2
ارسال نظرات