۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۸۵۳۶۰
آیت الله نابلسی:

فساد سیاسی در تمام ارکان دولت ریشه دوانده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صیدای لبنان نسبت به اهمال مسؤولان در رابطه با حل مشکلات معیشتی مردم انتقاد کرد و علت آن را وجود فساد در طبقات سیاسی کشور دانست.
آيت الله نابلسي

 

به گزارش خبرگزای رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) صیدای لبنان، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد به بحرانی شدن اوضاع کشور اشاره کرد و گفت: زنجیره مشکلات کشور به پایان نمی رسد و ریشه اصلی این مشکلات طایفه گرایی و برخورد حزب گرایانه برخی مسؤولان است.
 
وی افزود: ملت رنج دیده لبنان پس از صبر در برابر مشکلات متعدد معیشتی، احساس کرد که هیچ مسؤولی در اندیشه حل مشکلات نیست و از این  رو دست به اقدامات اعتراضی زد. اعتراضاتی که در پی تحقق خواسته های مشروع بوده است.

 

این عالم لبنانی ادامه داد: دولت در حل مشکلات معیشتی مردم به قدری اهمال کرده که مردم در زمینه خدمات اولیه شهری با دشواری های فراوانی روبرو هستند و بوی تعفن زباله‌ها، زندگی را در کام آنان تلخ کرده است.

 

آیت الله نابلسی به سطح بالای فساد سیاسی در کشور اشاره و تصریح کرد: فساد در تمام ارکان دولت ریشه دوانده است و تعطیلی موسسات مربوط به دولت نیز در اثر فساد موجود در طبقات سیاسی است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) از خویشتنداری مردم لبنان سخن گفت و اظهار داشت: مردم ماه ها در برابر دشواری‌های زندگی صبر کردند اما گویا کرامت انسانی مردم و تدارک یک زندگی در شأن آنان در ذهن مسؤولان به فراموشی سپرده شده است.

 

وی در پایان از مسؤولان خواست که با مبنا قرار دادن گفت و گو مشکلات خود را حل کنند و نگذارند بیش از این اوضاع داخلی کشور رو به وخامت برود./1321/ب901/د

ارسال نظرات