۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۸۵۳۶۹
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

لبنان به سوی پرتگاه هدایت می‎شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برج البراجنه بیروت لبنان، فساد سیاسی را عامل اصلی مشکلات به وجود آمده در کشور دانست و اعلام کرد: تا زمانی که این فساد ریشه کن نشود کشور در حالت بحرانی باقی خواهد ماند.
احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، خطیب جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته به شرایط بحرانی کشور اشاره کرد و گفت: مردم لبنان در شرایطی زندگی می کنند که دشواری با معیشت آنان عجین شده، نظام و دولت با بن بست روبرو شده و آمار بیکاری هر روز بالاتر می رود. در این شرایط می توان گفت که گرسنگی قوت غالب مردم بوده و ندای اعتراض آمیز ملت امری طبیعی است.

 

 وی افزود: انتظار ملت لبنان، عالمان دینی و تمام اقشار جامعه از مسؤولان این است که این شرایط اسفبار را تغییر دهند و نگذارند مردم بیش از این در مشکلات و سختی ها غوطه ور باشند.

 

این روحانی لبنانی به فساد سیاسی در میان سیاستمداران اشاره کرد و گفت: با وجود این فساد سیاسی و اقدمات حزب گرایانه و مسؤولان، مقوله عدالت اجتماعی در کشور به فراموشی سپرده شده است.

 

قبلان هشدار داد: لبنان در صورت ادامه این شرایط بر لبه یک پرتگاه خطرناک قرار می گیرد و فضای متشنج داخلی به بستر آماده ای برای تاخت و تاز دشمنان در کمین، تبدیل خواهد شد.

 

خطیب جمعه برج البراجنه بیروت لبنان در پایان به مشکل انباشت زباله ها در بیروت اشاره و تصریح کرد: این مشکل یکی از صدها نتیجه سوء فساد سیاسی در دولت است. دست دشمنان لبنان در مانع تراشی برای حل مشکلات مشخص است و تا زمانی که عزم جدی بر حل مشکلات نباشد نمی توان انتظار داشت که کشور از حالت بحرانی خارج شود./1321/ب901/د

ارسال نظرات