۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۸۵۴۱۱
امام جمعه شهر برزک کاشان:

سکوت نزدیکان به امام راحل در مقابل تفکر غرب زدگی خیانت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر برزک با تأکید بر این که کسانی که تفکری غرب زدگی دارند، نباید در رأس حکومت قرار گرفته و مسؤولیت های مهم را در اختیار داشته باشند، گفت: تا هویت آمریکا استکباری و زورمداری باشد، یک انقلابی به خود اجازه فکر دوستی با این کشور را نمی دهد.
حجت الاسلام محمد حسين حلاجي مفرد

حجت الاسلام محمد حسین حلاجی مفرد، امام جمعه شهر برزک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که از ابتدای انقلاب تا کنون شاهد دیدگاه های مختلفی در رابطه با ارتباط با غرب بوده ایم، گفت: گرایش و دلباخته شدن به غرب از واقعیت های جامعه ایران بوده و هست.

وی افزود: ایران اسلامی با همه کشورها و حتی با دشمنان حاضر به ارتباط بوده که این موضوع را اثبات کرده است، اما ارتباط با آمریکا به ماهیت این کشور بر می‌گردد، چرا که ماهیت آمریکا استکباری بوده و تعامل با او بسیار سخت است.

حجت‌الاسلام حلاجی مفر با تأکید بر این که زمانی که آمریکا حاضر به تعامل با ایران نیست، چاره ای جز قطع ارتباط وجود ندارد، گفت: تا هویت آمریکا استکباری و زورمداری باشد، یک انقلابی به خود اجازه فکر دوستی با این کشور را نمی‌دهد و در این شرایط ارتباط با او به مستعمره شدن ختم خواهد شد.

امام جمعه شهر برزک کاشان با بیان این که مرگ بر آمریکا، مرگ بر مردم این کشور نیست، گفت: مرگ بر آمریکا به معنای استکبار و هویت نا میمون این کشور است، از این رو اگر آمریکا تغییر هویت داده بود، دیگر مرگ بر آمریکا معنایی نداشت، اما امام راحل به ما راه را نشان داده است که هویت آمریکا قابل تغییر نیست.

وی با اشاره به این که آنهایی که اصرار بر حذف شعار مرگ بر آمریکا دارند باید استدلال کنند و بدانند که استقلال ایران اسلامی ارزان بدست نیامده است، گفت: دشمنی های آمریکا قابل توجیه نیست و گذشت زمان هم قادر به توجیه این دشمنی نخواهد بود، چرا که آمریکا در حال حاضر نیز دشمنی خود را آشکارا اعلام می کند.

 

مسؤولان باید بر اصول اولیه انقلاب و امام راحل پایبند باشند

به گفته وی، تفکر غرب زدگی از مشکلات همیشگی ایران بوده است، لذا رهبر معظم انقلاب فرمود به همه افکار احترام می‌گذاریم، اما کسانی که تفکری غرب زده دارند، نباید در رأس حکومت قرار بگیرند و مسؤولیت های خطیر را بر عهده داشته باشند.

حجت‌الاسلام حلاجی مفرد با تأکید بر این که مسؤولان باید بر اصول اولیه انقلاب و امام خمینی(ره) پایبند باشند، افزود: برخی که خیلی به امام نزدیک بودند در مقابل برخی حرکت ها سکوت می‌کنند که سکوت آنها خیانت است، چرا که افرادی که اندیشه امام را خوب شناخته اند باید با تفکرات غرب زده مبارزه کنند و نه این‌که سکوت کنند.

امام جمعه شهر برزک کاشان گفت: امام راحل معتقد بود که آمریکا دشمن بزرگ است و ایران اسلامی تا کنون به شکلی مناسب روی این شعار امام کار نکرده است تا عده ای به راحتی از حذف شعار مرگ بر آمریکا  صحبت کنند.

وی با اشاره به این که حذف شعار مرگ بر آمریکا، از بین رفتن ارزش ها و شعارهای دیگر را به دنبال خواهد داشت که خود به معنای شروع انحراف و زیر سؤوال بردن انقلاب است، گفت: در این وضعیت خواص مسؤولیت سنگینی را بر عهده دارند که این مسؤولیت برای همراهان با امام سنگین تر است، لذا رهبر معظم انقلاب همواره مواضع امام را تبیین می‌کند.

حجت الاسلام حلاجی مفرد یاد آورشد: برخی با سکوت خود خیانت می کنند و به راحتی از کنار چنین تفکراتی می گذرند و اصول انقلاب را زیر سؤوال می برند که این موضوع در انتخابات گذشته رخ داد./1307/302/ب3

ارسال نظرات