۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۸۵۴۱۸
در جوار آستان حضرت عبدالعظیم؛

دومین نشست سرمربیان شجره طیبه صالحین در شهرری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین نشست سرمربیان شجره طیبه صالحین امروز جمعه 13 شهریور با حضور جمعی از بسیجیان خواهر در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) واقع در شهرری برگزار شد.
شجره صالحين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین نشست سرمربیان شجره طیبه صالحین امروز جمعه 13 شهریور با حضور آیت‌الله حائری شیرازی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر هدایت نیا استاد حوزه و دانشگاه و مینو اصلانی مسؤول بسیج جامعه زنان کشور و جمعی از بسیجیان خواهر در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) واقع در شهرری از ساعت 7 صبح تا 20 شب برگزار شد.

 

افتتاحیه این نشست با قرائت قرآن و پخش سرود ملی و خیرمقدم گویی خانم اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور آغاز شد.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین هدایت‌نیا به تبین  ارتباط زن و خانواده و در نهایت رابطه این دو مبحث با بحث ولایت فقیه پرداخته و گفت: امروزه در سراسر کشور آموزش فقهی و قضایی داده می‌شود اما سهم اندکی برای رفع مشکلات خانوادگی به صورت اصولی و بنیانی وجود دارد به عنوان مثال اگر فنون همسرداری و تربیت فرزند به خوبی آموزش داده شود تاثیر بسیار خوبی در حفظ خانواده دارد.

 

وی افزود: دولت وظیفه دارد که این آموزش‌ و مهارت‌افزایی را برای رفع جهل و نادانی انجام دهد.

 

در ادامه خانم اصلانی، مسؤول بسیج جامعه زنان به تبین اهمیت جایگاه نقش همسری و مادری زنان پرداخت و گفت: نقش همسری و مادری زنان از اشتغال آنان در اهمیت بالاتری قرار دارد، همچنین زنان در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز می‌توانند نقش خوبی داشته باشند.

 

همچنین آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عصر غیبت و ارتباط آن با اعمال انسان‌ها، گفت: امروز عصر بازگشت انسان‌ها به عقل و شرع حقیقی و اسلام ناب محمدی است که در آن قرآن و اهل‌بیت(ع) هر دو با هم به بشریت نور می‌دهند.

 

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: اگر شما برگردید ما نیز برمی‌گردیم و اگر مردم آنچه از اخلاق، رفتار و کردار خود را تغییر ندهند ما نیز مقدرات خود را تغییر نمی‌دهیم، از این آیات قرآن فهمیده می‌شود که بازگشت امام زمان نیز به بازگشت انسان‌ها از اعمال زشت بستگی دارد.

 

در ادامه نشست کارگروه های تخصصی به ارائه و جمع بندی وضعیت موجود پرداختند.

 

شایان ذکر است، در پایان افتتاحیه این نشست که صبح برگزار شد، حاضران در بارگاه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای زیارت حاضر شده و بعد از آن در نماز جمعه نیز شرکت کردند.

 

در ادامه این نشست که بعد از ظهر برگزار شد کمسیون‌های برآورد وضعیت مطلوب نیز به ارائه جمع‌بندی مطالب خود پرداختند.

 

گفتنی است، در اختتامیه این نشست آیت الله حائری شیرازی به نقد وضعیت موجود، تبین و تشریح فرآیند رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب پرداخت و گفت: برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب انسان باید بر اساس عقل، ایمان و عمل صالح در جامعه مؤمنان یکدیگر را به انجام اعمال صالح، شناخت حق و پایداری و مقاومت بر آن توصیه کنند./807/202/ب2

ارسال نظرات