۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۸۵۴۶۷

ارتباط صمیمی سفیر امارات در واشنگتن با سفیر رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ سفیر امارات در واشنگتن روابط خوب و صمیمانه‎ای با سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور دارد و در همین راستا، یک منبع آمریکایی گفته است که دو طرف بر سر بسیاری از مسائل و موضوعات با یکدیگر اتفاق نظر و تفاهم دارند.
سفير امارات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الکترونیکی "هافینگتون پست" در گزارش خود به نقل از یک مسؤول آمریکایی گفته است که عتیبه از نردیکان ولی عهد ابوظبی و رون دیرمر سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن روابط بسیار نزدیک و صمیمانه ای با یکدیگر دارند و بر سر بسیاری از مسائل به ویژه مساله فلسطین با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

 

یک مسؤول عالی رتبه سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن ضمن ارزشمند خواندن این رابطه تصریح کرد که همپیمانی و دوستی رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی بهترین دستاورد برای این رژیم است و موجب قدرت هرچه بیشتر این رژیم خواهد شد.

 

گزارش روزنامه هافینگتون پست می افزاید که دیرمر در سال جاری از عتیبه خواسته در مراسم سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مورد ایران در کنگره آمریکا حضور داشته باشد اما عتیبه به سبب حساسیت سیاسی در کشورش بر سر پاره ای مسائل از شرکت در این مراسم خودداری کرده است.

 

پدر عتیبه چندین سال وزیر نفت امارات بوده است و دارای 4 زن بوده که یکی از آن ها مصری بوده است.

 

عتیبه مدتی در دانشکده آمریکایی قاهره مشغول به تحصیل بوده است و در آنجا با فرانک ویسنر سفیر آمریکا در قاهره آشنا شد.

 

پس از آن عتیبه در سال 2000 به عنوان مدیر امور بین الملل در دفتر محمد بن زاید انتخاب شد، جایی که پرونده امنیت و مسائل دفاعی امارات و بودجه ارتش و مناسبات نظامی این کشور با آمریکا بررسی می شود و در نهایت به دست راست بن زاید و پل ارتباطی نظامی و اطلاعاتی امارات با آمریکا تبدیل شد.

 

بر اساس این گزارش، سفیر امارات در واشنگتن نزدیک به جناح راست گرای آمریکا و جمهوری خواهان است و هر روز انتقادات وی از باراک اوباما شدت بیشتری می گیرد. یک منبع آگاه در عرصه سیاست های خارجی می گوید که عتیبه به سرعت در حال تشکیل نسخه عربی و لائیک ایپاک بوده و اموال و دارایی های زیادی را صرف این امر کرده است.

 

این گزارش در رابطه با نقش عتیبه در بهار عربی نیز می گوید که عتیبه به شدت نگران صعود اخوان المسلمین در مصر بود و این را خطری جدی برای امارات می دانست و در جریان تظاهرات های چند سال پیش و انقلاب 25 ژانویه سعی داشت حمایت آمریکا از حسنی مبارک را جلب کند اما تلاش های وی هیچ نتیجه ای در پی نداشت.

 

روزنامه هافینگوت پست می افزاید که عتیبه در محافل آمریکایی به سفیر سیسی مشهور است، به ویژه اینکه تلاش های گسترده ای برای لغو تحریم های آمریکا بر صادرات سلاح به مصر پس از کودتای نظامی در این کشور مبذول داشته است و این دقیقا خواسته لابی یهودی در آمریکا "ایپاک" نیز است.

 

این گزارش تصریح می کند که عتیبه تمام تلاش خود را صرف این کرده است تا همپیمانان خود در آمریکا را به این قناعت برساند که امارات قوی ترین همپیمان آنان در خاورمیانه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش است، کما اینکه در سال 2010 از او سوال شد که اگر آمریکا قصد حمله به ایران و تاسیسات هسته ای این کشور را داشته باشد، امارات نیز در این حمله مشارکت خواهد داشت و او جواب داد که مسلما اینطور خواهد بود./994/ب102/د

ارسال نظرات