۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۸۵۴۷۹
رییس جمهور ونزوئلا:

آمریکا درصدد نابودی کامل عراق و سوریه است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور ونزوئلا از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در خاورمیانه انتقاد کرده و این کشور را مقصر اصلی بحران مهاجرتی اروپا دانسته است.
نيکلاس مادورو رييس جمهور ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، امروز در مصاحبه با شبکه خبری روسی راشا تودی، ضمن انتقاد از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در آفریقا و خاورمیانه گفت که سیاست‌های مخرب واشنگتن در قبال این کشورها، دلیل اصلی بحران مهاجرتی کنونی اروپاست.

 

وی واشنگتن را متهم ردیف اول بحران مهاجرتی اخیر اروپا دانست و افزود: فجایای داخلی عراق و بحران کنونی این کشور نتیجه سیاست‌های نادرست و مداخله‌جویانه واشنگتن در دوران ریاست جمهوری «جورج بوش» رییس جمهور سابق آمریکا در قبال بغداد (پایتخت عراق) است.

 

رییس جمهور ونزوئلا در ادامه ضمن انتقاد از آمریکا گفت که واشنگتن از عراق، سرزمینی که مهد تمدن بشریت است، کشوری بی‌ثبات ساخت و موجب تکه تکه شدن قلمرو این کشور شد.

 

وی تصریح کرد: آمریکا تنها عراق را قربانی دخالت‌ها و سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده خود نکرد بلکه لیبی و سوریه را نیز به حال خود نگذاشته و با پشتیبانی مالی از تروریست‌ها، قصد نابودی کامل این کشورها را نیز دارد؛ واشنگتن همواره به دنبال راهی بوده که بر بازار نفت این کشورها تسلط یابد.

 

«مادورو» اذعان داشت که در حال حاضر اروپا محکوم به پرداخت غرامت سیاست‌های نادرست آمریکا در خاورمیانه و آفریقا شده و با بحران مهاجرتی در این قاره دست و پنجه نرم می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اروپا طی چند سال اخیر مقصد مهاجران بسیاری از خاورمیانه و آفریقا بوده و مقامات این قاره را در اداره امور مهاجرتی درمانده کرده است؛ مقامات اروپایی با وجود اعمال سیاست‌های متعدد، هنوز نتواسته‌اند راهی برای خروج از این بحران بیابند.

 

رییس جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به درماندگی مقامات اروپایی در اداره امور مهاجرت این قاره گفت که درخواست پناهندگی مهاجرین بدبخت و فقیر کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و تونس که از جنگ داخلی و تیره روزی در کشورشان فرار کرده و به اروپا پناه می‌آورند، اروپا را مستأصل کرده است.

 

وی همچنین اظهار داشت که واشنگتن در ظاهر تنها به دنبال ایجاد هرج‌و مرج در کشورهای حوزه خاورمیانه است اما من به تمام کشورها هشدار می‌دهم که آمریکا در واقعیت به دنبال ایجاد بحران در کشورهای سراسر جهان است و  دخالت در امور کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا تنها ظاهر سیاست‌های آمریکاست؛ وی به عنوان مثال به اقدامات خرابکارانه راست‌گرایان افراطی در کشورش اشاره کرد و گفت: آمریکا مقصر اصلی کارشکنی اپوزیسیون در امور داخلی ونزوئلاست.

 

19 آگوست سال جاری (18 مرداد ماه) «کاترینا کونکنا» نماینده اهل چک در پارلمان اروپا اعلام کرد که سیاست‌های غلط و مداخله‌جویانه آمریکا در خاورمیانه و آفریقا، اروپا را دچار بحران مهاجرتی کرده است.

 

آمارهای ارائه شده از سوی سازمان بین‌المللی مهاجرت حاکی از آن است که در سال 2015 حدود 2 هزار مهاجر آسیایی و آفریقایی در مسیر عبور از دریای مدیترانه و ورود به اروپا، جان خود را از دست داده‌اند./994/ب102/د

ارسال نظرات