۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۵۰۳
معاون آموزش حوزه علمیه خاتم الاوصیا تهران:

طلاب نگاه مسأله‌ای و ضرورتی نسبت به محتوای دروس آموزشی حوزه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه خاتم الاوصیا تهران گفت: یکی از نکات مهم و دغدغه‌ها در امر آموزش و پژوهش این است که طلاب نگاه مسأله‌ای و ضرورتی نسبت به محتوای دروس آموزشی حوزه ندارند و این هم ریشه در آن دارد که جغرافیای معرفتی علوم حوزوی به طلاب قبل از ورود به مدارس علمیه توضیح داده نمی‌شود.
دروس طلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمیدیه، معاون آموزش حوزه علمیه خاتم الاوصیاء تهران صبح امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء که در حوزه علمیه برادران برگزار شد با اشاره به این که اهداف و آرمان‌های کلی نظام آموزشی، پرورشی و پژوهشی حوزه نیز در همین فرآیند تعریف شده است، گفت: برای رسیدن به اهداف یاد شده، برنامه های معاونت پژوهش حوزه در سه ساحت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی، برنامه ریزی و اجرا شده است.
 
وی با تأکید بر لزوم ضرورت تسلط بر مهارت‌آموزی طلاب و آشنایی آن ها با روش های پژوهش، افزود: شاخصه اصلی ما در زمینه تربیت و پرورش طلاب در حوزه خاتم‌الاوصیاء، قرارگرفتن مهارت آموزی پژوهشی در درون واحدهای آموزشی است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه خاتم الاوصیاء تهران، مهارت ورزی را از دیگر اولویت‌های این معاونت برای طلاب معرفی کرد و افزود: در بحث مهارت‌ورزی بعد از آموزش، مهارت‌ها تبدیل به تمرین و ممارست می‌شود و از این رو در همین راستا دستورالعمل ویژه آن را تهیه کرده‌ایم.
 
این کارشناس آموزش ادامه داد: یکی از نکات مهم و دغدغه‌ها در امر آموزش و پژوهش این است که طلاب نگاه مسأله‌ای و ضرورتی نسبت به محتوای دروس آموزشی حوزه ندارند و این هم ریشه در آن دارد که جغرافیای معرفتی علوم حوزوی به طلاب قبل از ورود به مدارس علمیه توضیح داده نمی‌شود.
 
وی با تأکید بر لزوم قرائت قرآن خطاب به طلاب افزود: نکند طلبه‌ای در یک شبانه‌روز یک صفحه از قرآن را هم نخواند چرا که اگر اینگونه باشد نور از دل او بیرون می‌رود، لازم است که روزی حداقل یک صفحه یا یک جزء از قرآن را بخوانید تا به دلهایتان جلا دهد.
 
معاون آموزش حوزه علمیه خاتم الاوصیاء با بیان اینکه کسی که برای خدا درس می خواند خدا یاریش می کند، اظهار داشت: رحمت، توفیقی از جانب خداوند است که برای کسی حاصل می شود که راه الهی را یافته باشد و در این مسیر گام بردارد./817/202/ب2
ارسال نظرات