۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۵۱۵
شیخ نعیم قاسم:

مقابله با صهیونیست‎ها و حل مشکلات معیشیتی ملت از اهداف حزب الله است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان از مقابله با صهیونیست‎ها و مشارکت در حل مشکلات معیشیتی مردم را از اهداف حزب الله توصیف کرد.
نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته در نشست سالانه کمیته‌های مرتبط با حزب الله در سخنانی به بحران‌‌های متعدد موجود در لبنان اشاره کرد و گفت: لبنان از گذشته درگیر مشکلات ریز و درشت فراوانی در عرصه سیاسی بوده که دولت در حل این مشکلات عاجز است.


وی افزود: در لبنان هر طرحی که اجرا شدن آن به سود مردم باشد افرادی فاسد با اعمال نفوذ در آن مانع تراشی کردند. در این شرایط دولت دو گزینه پیش رو داشته است، یا طرح را با مشارکت افراد فاسد اجرایی کند و یا اینکه طرح را به طور کلی معلق کند.


این روحانی لبنانی ادامه داد: فساد در لبنان در ارکان نظام سیاسی کشور ریشه دوانده و طبیعتا کشور به اصلاحات ریشه‌ای در نظام سیاسی نیازمند است.


شیخ نعیم قاسم، ریشه تمام مشکلات کشور را طایفه گری و نادیده گرفتن حقوق مردم دانست و گفت: حزب الله به عنوان حزبی که از اجزای تشکیل دهنده
دولت است، بار مسؤولیت را به دوش می کشد و تلاش خود را در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم انجام می دهد.


عضو ارشد حزب الله شرکت این حزب در فعالیت‌های دولت را در دو هدف خلاصه کرد و اظهار داشت: هدف اول مقابله با دشمن اصلی لبنان یعنی رژیم غاصب صهیونیستی است و هدف دوم نیز مشارکت در حل مشکلات معیشتی مردم در داخل به شمار می آید.


وی تاکید کرد: بر همگان روشن است که حزب الله به هیچ وجه آلوده به فساد سیاسی موجود در طبقات سیاسی کشور نشده است اما برخی افراد سعی دارند با اتهام زنی، حزب الله و محور مقاومت را در پرونده‌های فساد دخیل کنند.


شیخ نعیم قاسم به تظاهرات اعتراض آمیز مردم در میدان مرکزی شهر بیروت اشاره کرد و گفت: تظاهرات به بهانه انباشت زباله‌ها کلید خورد و مسائل دیگر نیز وارد در دامنه اعتراضات شد.


این روحانی لبنان در پایان تصریح کرد: برخی گمان می کنند که حزب الله به تنهایی قادر به حل مشکلات کشور است اما باید دانست که حزب الله بدون همکاری دولت نمی تواند مشکلات را حل و فصل کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات