۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۸۵۵۳۱
عضو ارشد جنبش امل لبنان:

برگزاری مذاکرات یک فرصت طلایی برای پایان بحران است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد جنبش امل لبنان برپایی دور جدید مذاکرات را یک فرصت طلایی برای حل بحران کشور دانست.
خليل حمدان عضو ارشد جنبش امل لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خلیل حمدان، عضو هأت مدیره جنبش امل لبنان در نشست علمی که از سوی این جنبش برگزار شد، تاکید کرد: مسیر گفت وگو تنها مسیری است که ما را به ساحل امنیت می رساند. لبنان در برابر یک فرصت طلایی برای حل و فصل اختلافات موجود بین طرف‌های سیاسی است.


وی افزود: اجرایی شدن پیشنهاد نبیه بری کشور را از گزند آفات سیاسی و دخالت کشورهای بیگانه مصون می دارد.


عضو ارشد جنبش امل لبنان اعلام کرد: امروز خیابان‌های لبنان شاهد اعتراضات گسترده مردمی بوده و تنها خواسته مردم تحقق خواسته‌های مشروع آنان است. این اعتراضات کاملا موجه بوده و در شرایطی که از یک سو تهدید گروه‌های تکفیری به کشور فشار می آورد و از سوی دیگر دخالت بیگانگان اوضاع سیاسی را آشفته کرده، این امر طبیعی است که کاسه صبر مردم لبریز شود و لب به اعتراض گشایند.


خلیل حمدان ادامه داد: لبنان امروزه به یک اصلاحات بر مبنای عقلانیت و مشارکت نیاز دارد و پیش از هر اقدامی ناکارآمدی نظام سیاسی و دولت کنونی باید مورد بررسی قرار گرفته و علت آن ریشه یابی شود.


وی از تمام طرف‌های سیاسی لنبان خواست که در مذاکرات شرکت کنند و تصریح کرد: اگر بخواهیم کشور را از شر دشمنان داخلی و خارجی در امان بداریم باید با حل بحران‌های اجتماعی و سیاسی سد مستحکمی را در برابر نفوذ بیگانگان ایجاد کنیم. انتخاب رییس جمهور و راه اندازی مجدد موسسات دولتی گام اول در این اصلاحات است./1321/ب902/د

ارسال نظرات