۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۸۵۵۴۱

اعتراض سلفی‎گرایان مصر به پخش فیلم محمد رسول الله

خبرگزاری رسا ـ سلفی‎گرایان مصر با محکومیت فیلم محمد رسول الله (ص)، پخش این فیلم را توهین به امت اسلامی توصیف کردند.
عادل نصر سخنگوي حزب الدعوة السلفية مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عادل نصر سخنگوی حزب سلفی گرایان مصر با واکنش به فیلم محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی، این فیلم را توهین به امت اسلامی برشمرد.

 

عادل نصر گفت: پخش فیلم ایرانی محمد رسول الله (ص) توهین به امت اسلامی و نیازمند موضع گیری شدید و محکم علیه آن است.

 

نصر افزود: این فیلم درصدد تخریب عقیده اسلامی و ترویج فرهنگ جسم بخشیدن به انبیا (ع) در فیلم‌هاست همانگونه که نسبت به فیلم حضرت موسی چنین اتفاقی رخ داد.

 

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد: جهان اسلام اجماع دارند که جسم بخشیدن به انبیا و تصویرسازی از آنان جایز نیست اما شیعیان از این اجماع سرباز زدند.

 

عادل نصر در پایان امت اسلامی را به موضع‌گیری محکم و شدید علیه توهین ایران به مقدسات دعوت کرده و خواستار توقیف این فیلم شد.

 

از سوی دیگر، صبره قاسمی از رهبران جبهه میانه‌ روی مقابله با اندیشه تکفیری مصر نیز نسبت به پخش فیلم محمد رسول الله (ص) واکنش نشان داد  و گفت: فتواهای بسیاری از الازهر و موسسه‌های دینی در حرمت فیلم ایرانی محمد رسول الله (ص) صادر شده است اما ایران از روی لجاجت و دشمنی و بدون در نظر گرفتن اعتقادات مسلمانان به تصویرپردازی و تجسم بخشیدن به نبی اکرم (ص) روی آورده است.

 

وی با اشاره به حتمی بودن موضع گیری مسلمانان در برابر این فیلم افزود: زمانی که کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم (ص) از سوی غرب منتشر شد، بسیاری از جهانیان نسبت به این توهین سکوت اختیار نکردند، حال چگونه کشوری که مدعی بزرگترین دولت اسلامی شیعی است، اقدام به نشر چنین فیلمی می کند./981/ب901/د

ارسال نظرات