۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۸۵۵۸۵

بیش از 100 هزار انگلیسی طومار بازداشت نتانیاهو را امضا کردند

خبرگزاری رسا ـ شمار امضا کنندگان طومار بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انگلیس به سبب ارتکاب جنایت‎های ضد بشری علیه فلسطینیان از مرز 100 هزار نفر فراتر رفت.
طومار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تا به این لحظه بیش از یک صدهزار نفر طومار بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به امضا رسانده اند که این بدین معنی است که حد مطلوب برای رسیدگی به این طومار در پارلمان انگلیس فراهم شده است.

 

شبکه مذکور تصریح کرد که دولت انگلیس اعلام کرده است که نتانیاهو از مصونیت قانونی در این کشور برخوردار خواهد بود و می تواند از خود دفاع کند.

 

این طومار که دامیان موران شهروند انگلیسی آن را تدارک دیده است، تاکید دارد که به موجب قوانین بین المللی، نتانیاهو به خاطر جنایت هایی که در حق ملت فلسطین به ویژه در جریان جنگ تابستان سال گذشته در غزه مرتکب شده است، به محض ورود به خاک انگلیس باید بازداشت شود.

 

موران ماه گذشته این طومار را تدارک دید و آن را در پایگاه اینترنتی پارلمان انگلیس قرار داد و قرار بود زمانی که شمار امضا کنندگان این طومار به بیش از 100 هزار نفر برسد، در مورد رسیدگی به آن در پارلمان تصمیم گیری شود.

 

با این حال این فعال انگلیسی در گفت وگو با رسانه ها ابراز تردید کرده است که طومار وی با توجه به روابط نزدیک انگلیس و رژیم صهیونیستی در پارلمان مورد بحث و بررسی قرار گیرد و بر همین اساس در پایگاه اینترنتی ارائه دهنده این طومار نوشته شده است افرادی مثل نتانیاهو از مصونیت قانونی برخوردارند و بعید است او در جریان سفر به انگلیس بازداشت شود.

 

دولت انگلیس اخیرا پس از جمع آوری 10 هزار امضا مجبور به واکنش شده و تاکید کرد که رؤسا و مقامات دولت های خارجی همچون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مصونیت قانونی برخوردار خواهند بود و نمی توان آن ها را بازداشت کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات