۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۸۵۵۹۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نمایشگاه بانکداری اسلامی، دفاع مقدس؛ گنجینه تمام نشدنی افتخارات انقلاب، مسابقه عکاسی سفیران بهشت و برگزاری یادواره شهدای ناوه از جمله عناوین اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین اسلامی، مدیرکل بانک مهر اقتصاد خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته بانکداری اسلامی، نمایشگاه بانکداری اسلامی توسط بانک مهر اقتصاد خراسان شمالی در بجنورد برپا شد.

 

وی با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد خراسان شمالی امروز اقدام به برپایی نمایشگاه در مصلی کرده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداری بدون ربا در معرض دید عموم گذاشته‌ شده است.

 

مدیرکل بانک مهر اقتصاد خراسان شمالی از این بانک به‌عنوان پیشرو در بانکداری اسلامی و بدون ربا یاد کرد و خاطرنشان کرد: همه عملیات بانکی در بانک مهر اقتصاد پس از تأیید ناظران شرعی اجرا می‌شود.

 

مدیرکل بانک مهر اقتصاد خراسان شمالی همچنین یکی از برنامه‌های این بانک را ایجاد باجه پاسخگویی به مسائل فقهی و شرعی در حوزه معاملات بانکی در شعبه ولی عصر (عج) بجنورد برشمرد.

 

دوران دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی افتخارات انقلاب است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شیروان گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه تمام‌نشدنی افتخارات انقلاب است.

 

علی‌اصغر امیری امروز در نخستین نشست برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس این شهرستان در محل فرمانداری شیروان با تبریک پیشاپیش هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس را باید در تمام مراحل کاری چراغ راهنما در کارهای خود بکار ببریم.

 

وی افزود: رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس با رشادت و از‌خود‌گذشتگی در برابر دشمنی ایستادگی کردند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.‌

 

امیری با تاکید بر اینکه نسل امروز باید با اهداف و آرمان‌های رزمندگان اسلام آشنا شده و با آن دوران مانوس شوند، گفت: پیشرفت و توسعه امروز کشور مرهون تلاش‌ها و رشادت‌های رزمندگانی است که در دوران 8 سال دفاع مقدس بدون هیچ چشم‌داشتی در برابر دشمن ایستادگی کردند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شیروان تصریح کرد: آنان با نثار جان خود، به دشمن درس فراموش‌ناشدنی داده و آنان را شکست دادند.

 

وی گفت: بی‌گمان هفته دفاع مقدس مدال افتخار ملت ایران بوده که جانانه در مقابل دشمن متجاوزگر ایستادند.

 

امیری با یادآوری اینکه ایران در اوج قله‌های عزت و اقتدار ایستاده است، اظهار کرد: بی‌گمان کسی را یارای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با این توان و پشتوانه مردمی نیست.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شیروان با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان شیروان تاکید کرد.

 

مسابقه عکاسی سفیران بهشت

خانه عکاسان حوزه هنری استان خراسان شمالی به مناسبت هفته دفاع مقدس مسابقه عکس سفیران بهشت را برگزار می کند.

 

بنا به گزارش این مرکز، موضوعات این مسابقه شامل شهدای زنده( جانبازان)، استقبال، وداع و تشییع شهدا، مردم و زیارت گلزار شهدا، تجلی حضور شهدا درجامعه امروز و سایر موضوعات مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

هنرمندان می توانند آثار خود را در قالب فایل jpg. و با رزولوشن  300 تا 31 شهریور94 به آدرس پست الکترونیکی Tajasomi.nkh@gmail.com ارسال کنند.

 

هنرمندان باید مشخصات خود را در قالب فایل word به همراه عکس ارسال نمایند. خانه عکاسان استان سه اثربرگزیده را مورد تقدیر قرار خواهد داد.

 

یادواره 20 شهید روستای ناوه برگزار می شود

حمیدرضا منصوری، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران بجنورد از برگزاری یادواره 20 شهید روستای ناوه همزمان با هفدهم شهریور در مسجد جامع این روستا خبر داد.

 

وی گفت: شهدا در عمل به تکلیف ملی و دینی خود به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقتدا کرده و با تاسی به حادثه عاشورا حماسه ای ماندگار خلق کردند.

 

این مسؤول افزود: دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران سرشار از صحنه های ناب ایثار و فداکاری است که لازم است همه اینها و زوایای پنهان آن به شکلی هنرمندانه به جامعه عرضه شود و قطعا با استقبال افراد جامعه به ویژه جوانان روبرو خواهد شد.

 

منصوری اظهار کرد: انقلاب اسلامی با توانمندی های سرشار خود توانسته است الگوهای ارزشمند و نمونه های برجسته ای از انسان والا بیافریند و تدبیری موشکافانه لازم است تا با ارائه و معرفی این الگوها به جامعه اجازه ندهیم الگوهای سخیف غربی در میان جوانان و مردم کشور نفوذ کنند و ارزش ها و آرمان های این کشور را به تاراج ببرند.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران بجنورد، مردم روستای ناوه را مردمی ولایتمدار و شهید پرور خواند و گفت: مردم این روستا با تقدیم 20 شهید، از انقلاب اسلامی و ارزش های آن به نحوی شایسته دفاع کردند./9314/203/ب2

ارسال نظرات