۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۸۵۶۲۱
حجت‌الاسلام مصباحی مقدم مطرح کرد؛

اجابت دعوت الهی باید هدف طلاب باشد/ بدون اخلاص هیچ چیز نصیب انسان نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف تحصیل طلاب علوم دینی، گفت: اجابت دعوت الهی، سربازی امام زمان(عج) و اخلاص باید هدف طلاب باشد.
حجت الاسلام مصباحي مقدم افتتاحيه حوزه علميه حجت الاسلام مصباحي مقدم افتتاحيه حوزه علميه

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا  مصباحی مقدم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه مرکز آموزش های عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) که عصر امروز برگزار شد با بیان اینکه در گذشته طلاب در روزهای تعطیل نیز درس داشتند، گفت: ما در روزهای عید و تعطیل نیز درس می خواندیم، در گذشته تعطیلات نوروز در حوزه رسمیت نداشت ولی به دلیل حضور زوار در حرم حضرت معصومه(س) درس ها فقط 4 روز تعطیل بود، تعطیلات طلاب فقط در دهه اول محرم و ماه مبارک رمضان قرار داشت.

 

اخلاص و تقوا پشتوانه تحصیل
وی افزود: دلیل مطالعه دوره های فشرده درسی استفاده از آن گنجینه برای ارتباط با دانشگاهیان بوده است، البته انگیزه درس خواندن برای یک طلبه اجابت دعوت الهی، سربازی امام زمان(عج) و اخلاص است، بدون اخلاص هیچ چیزی نصیب انسان نمی شود، اخلاص و تقوا پشتوانه تحصیل است، هیچ لحظه‌ای از عمر یک طلبه نباید از دست رود.

 

مصباحی مقدم با اشاره به اهمیت استفاده از زمان برای طلاب، اظهار داشت: بنده هیچ سفری نمی روم مگر اینکه همراه خود منابع تحقیقاتی و علمی داشته باشم، طلاب باید به نحو مطلوب از وقت خود استفاده کنند.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایت «ان لربکم فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها» از پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: حضرت می فرمایند در روزگار شما نفحاتی است در مقابل این نفحات خود را قرار دهید، طلبه نباید از ذکر نام اساتید خود در شبانه روز غفلت کند زیرا آنان در تربیت ما تلاش کرده اند، تمام پیشرفت ما به دلیل خواست خداوند و وجود اساتید بزرگوار است.

 

وی افزود: مبانی استدلالی و قدرت یک طلبه در تحصیلات حوزوی است، اگر تحصیلات حوزوی ضعیف باشد در ارتباط دادن علوم دیگر با علوم دینی موفق نخواهیم شد، باید توجه شود در علم اقتصاد تعداد دانش آموختگان بسیاری وجود دارد که با مبانی دینی آشنا هستند ولی فقط طلابی که بنیان علمی خود را دروس حوزوی قرار داده اند موفق می شوند.

 

مصباحی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین تالیف کتاب مربوط به طلابی است که در دانشگاه نیز تحصیل کرده اند، این که نقطه آغاز از کجا باشد مهم است، فرصت ها نباید از دست رود و ذکر این نکته ضروری است، طلبه باید دنیای خود را به خدا سپرده و خداوند روزی طلاب را تضمین می کند و یقین بدانید که او روزی رسان است.811/202/ب3

ارسال نظرات