۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۸۵۶۸۱
آیت الله نوری همدانی در اجتماع باشکوه مردم نارداران:

مکتب سرخ حسینی سلطه‌پذیر نیست/ امت اسلام علیه اندیشه تکفیر بسیج شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در اجتماع عظیم مردم نارداران جمهوری آذربایجان گفت: تمسک به مکتب سرخ حسینی انسان را از یوغ مستکبران رهایی می بخشد.
نارداران جمهوري آذربايجان نارداران جمهوري آذربايجان آيت الله نوري همداني در نارداران

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از باکو، حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید عصر روز گذشته در اجتماع عظیم مردم نارداران جمهوری آذربایجان در محل امامزاده سیده رحیمه اظهار داشت: وحدت و همدلی امت اسلامی توطئه‌های دشمنان اسلام و تشیع را خنثی خواهد کرد.


وی با تأکید بر این‌که هدف اصلی دشمن ایجاد تفرقه در میان مذاهب اسلامی و تخریب چهره حقیقی اسلام ناب محمدی(ص) است، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن است، وحدت، همدلی و انسجام حول محور قرآن و اهل بیت علیه دشمنان مشترک است.


این مرجع تقلید با اشاره به این‌که بسیاری از مشلات جوامع اسلامی نشأت گرفته از عدم وحدت و انسجام مسلمانان است، گفت: اگر امروز جنایات ضدبشری گروهک‌های تروریستی تکفیری و داعشی در منطقه هستیم، باید دانست که همه با هدف ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و راه‌اندازی جنگ مذهبی از سوی غرب هدایت می شوند.


حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که آموزه های قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت همواره بر وحدت امت اسلامی سفارش دارد، افزود: اگر شیعه و سنی با یکدیگر متحد شوند، به یقین توطئه‌های دشمنان اسلام خنثی خواهد شد، همه مذاهب اسلامی با یکدیگر برادر و برابر هستند و باید مقابل فرقه‌های ضاله و دروغین بایستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در اجتماع عظیم مردم نارداران جمهوری آذربایجان در پاسخ به ابراز احساسات مردم منطقه که باشعارهای انقلابی و دینی همراه بود، اظهار داشت: بدانید که تمسک به مکتب سرخ حسینی انسان را از یوغ مستکبران رهایی می بخشد.


این مرجع تقلید برای آزادی منطقه اشغال شده قره‌باغ دعا کرد و گفت: پیروی از مکتب سرخ حسینی و بهره‌مندی از شور و حرارت خاص انقلابی لازمه آزادی منطقه قره‌باغ است، در حقیقت ظلم‌ستیزی مهم‌ترین درس نهضت سرخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.


همچنین در این مراسم حجت الاسلام اجاق‌نژاد، نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور جمهوری آذربایجان از حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در منطقه نارداران باکو تقدیر و تشکر کرد./935/پ201/ج

ارسال نظرات