۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۲۸۵۶۸۵

دیدار گروه دوستی ایران و آذربایجان با آیت الله نوری همدانی

خبرگزاری رسا ـ گروه دوستی پارلمان ایران و جمهوری آذربایجان با آیت الله نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از باکو، همزمان با سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کشور جمهوری آذربایجان، شب گذشته اعضای گروه دوستی پارلمان ایران و جمهوری آذربایجان با این مرجع تقلید در باکو دیدار و گفت‌وگو کردند.


این دیدار صمیمی که با حضور مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی تشکل‌های دینی جمهوری آذربایجان همراه بود، با سخنان حضرت آیت الله نوری همدانی پیرامون وحدت و همگرایی دولت ملت ایران و آذربایجان و تأکید بر مشترکات مذهبی برای خنثی شدن توطئه تفرقه پیگیری شد.


این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که وحدت و یکدلی دو ملت ایران و آذربایجان بسیاری فتنه‌های دشمن در منطقه را بی‌اثر خواهد کرد، گفت: کمیته دولتی تشکل‌های دینی جمهوری آذربایجان و گروه دوستی پارلمان ایران و جمهوری آذربایجان نقش مهم و سازنده در تحقق این هدف مهم بر عهده دارند.


وی افزود: هر دو ملت دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت هستند، بایستی از این فرصت ارزشمند تاریخی برای همگرایی شیعیان دو کشور بهره جست. به یقین اگر وحدت میان امت اسلامی حاصل شود، هیچ قدرتی توان رویارویی با مسلمانان را نخواهد داشت.


همچنین در این دیدار مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی تشکل‌های دینی جمهوری آذربایجان ضمن تقدیر از سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به این کشور، به ارائه گزارشی از فعالیت های دینی و فرهنگی این کمبته در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان پرداخت و خواستار راهنمایی و هدایت مراجع عظام تقلید در پیشبرد اهداف شد./935/پ201/ج

ارسال نظرات