۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۸۵۷۲۵
آیت‌الله مقتدایی تبیین کرد؛

علوم حوزوی مظهر دانش اصیل دینی/ اخلاق رکن تربیتی حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: استادان حوزه‌‌های علمیه نباید تنها به رشد علمی طلاب توجه داشته باشند چراکه اخلاق مداری یکی از مهم‌ترین لوازم طلبگی بوده و شایسته است که مدیریت و استادان حوزه همت بسیاری در خصوص پرورش اخلاقی طلاب داشته باشند.
مراسم آغاز سال تحصيلي جديد حوزه هاي علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، یک حرکت عظیم علمی  کلید می‌خورد.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ابتدای سخنان خود به روایاتی درباره فضل علم آموزی، عمل به آن  و نشر و تبلیغ علوم الهی اشاره و بیان کرد: هر سخنی که از مطالب علمی شنیده و یا نوشته می‌شود، خدای متعال آن را اجر می‌دهد، کسی که به دنبال تعلم و یا تعلیم علوم دینی است، خدای متعال ثوابی ارزشمندتر از یک کوه طلا به او اعطا خواهد کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: علوم حوزوی، علوم دین هستند و کسانی که در این پایگاه علم می‌آموزند، عالم دین می‌شوند؛ همچنین کسی که به تبلیغ و تعلیم علوم دینی و حوزوی می‌پردازند، احیاگران اسلام هستند.

 

وی با اشاره به تعداد بسیار طلابی که در سال جدید تحصیلی وارد حوزه‌های علمیه شده‌اند، افزود: این طلاب بخشی از مراجع تقلید آینده و نیز از استادان بزرگ فقه، اصول، تفسیر و تاریخ و از بزرگان آینده دین هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ استادان حوزه‌‌های علمیه نباید تنها به رشد علمی طلاب توجه داشته باشند چراکه اخلاق مداری یکی از مهم‌ترین لوازم طلبگی بوده و شایسته است که مدیریت و استادان حوزه همت بسیاری در خصوص پرورش اخلاقی طلاب داشته باشند.

 

وی یادآور شد: استادان حوزه علمیه توجه زیادی به شاگردان خود داشته باشند؛ با علم خویش، علم دین را به شاگردانشان بیاموزند و با اخلاق مداری خود، رفتار شایسته و اخلاق عملی را به آنان بیاموزند.

 

آیت‌الله مقتدایی در پایان به بیان توصیه‌های خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه پرداخت و از آنان خواست تا با جدیت هرچه بیشتر به دروس خود ورود یافته و همواره به دنبال تخلق به اخلاق الهی و اسلامی باشند./997/پ202/س

ارسال نظرات