۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۸۵۸۰۹

اختتامیه طرح قرآنی رحله در حرم مطهر امام راحل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه «طرح رحله» با حضور حفاظ 4 جزء قرآن کریم در راستای ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.
رحله رحله رحله رحله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه طرح رحله حفظ قرآن کریم پیش از ظهر امروز 15با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی، حجت‌الاسلام  احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه، سید علی سرابی قائم مقام شواری عالی قرآن کریم، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و جمع کثیری از حافظان 4 جزء قرآن کریم در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) ضمن به تبین اهداف برگزاری چنین طرحی گفت: این طرح با 32 مرکز شبانه‌روزی در 16 استان کشور که در آغاز 1800 نفر ثبت نام داشته و در نهایت 1500 نفر انتخاب و 1200 نفر تا پایان به کار حفظ ادامه دادند همچنین 300 نفر هم در حد یک یا دو جز حفظ شدند.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ فرهنگی دشمن و چگونگی مقابله با آن پرداخته و گفت: امروز جوانان انقلابی و ارزشی مراقب باشند زیرا تمرکز دشمن در نفوذ فرهنگی تغیر رفتار است نباید اجازه داد که این نفوذ فرهنگی به بهانه‌های مختلف در جامعه محقق شود یکی از راه‌های مقابله مجهز شدن به فرهنگ قرآنی است.

 

در ادامه این مراسم سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن کریم به عنوان سخنران بعدی عنوان کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب پرچمدار مبارزه با مستکبران هستند بر اساس قرآن است قرآن فیوضات خود را به ملتی می‌دهد که حافظ و عامل به قرآن باشند.

در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام صالح حیدری دبیر اجرایی اختتامیه طرح ملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: در این طرح که تلاش شده تا حافظان ضمن آشنایی به مفاهیم و تفاسیر قرآنی با اخلاق و سبک زندگی اسلامی به شیوه عملی آشنا شوند.

شایان ذکر است که لیلا جوانی مدیرمسؤول موسسه آموزشی موج عصر وابسته به موسسه فرهنگی قرآنی بقیه‌الله در اصفهان به عنوان یکی از کسانی که ماهنامه آنها رتبه دوم رسانه‌های مجازی و دیجیتال را در این طرح تابستانی کسب کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: به نظر من اینکه همه موسسات قرآنی آثار خود را به دبیرخانه بدهند تا ارزیابی شده، نقاظ ضعف و قوت آن مشخص شود کاری بسیار خوب و پسندیده است اما خوب است که در این زمینه اطلاع رسانی‌ها قوی‌تر شود.

همچنین برخی از حافظان این طرح قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ضمن اینکه شرکت در این دوره‌ حفظ قرآن کریم را بسیار شیرین می‌دانستند به این مساله اذعان داشتند که با شرکت کردن در این طرح متوجه استعداد خود شده و تصمیم دارند تا در آینده به حفظ قرآن کریم ادامه دهند.

لازم به ذکر است طرح ملی "رحله" با موضوع حفظ شبانه‌روزی توسط اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با همکاری نهادها و موسسات معتبر کشوری، تابستان سال جاری در راستای محقق کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ حفظ قران کریم بین آحاد مردم کشور برگزار شده است./807/202/ب3

ارسال نظرات