۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۸۵۸۶۷
کارشناسان فلسطینی:

استعفای عباس صرفا «مانور سیاسی» است

خبرگزاری رسا ـ در روزهای اخیر اخبار متعددی از تصمیم رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای کناره گیری از سمت خود و ترک عرصه سیاسی فلسطین به گوش می‎رسد و این مساله حرف و حدیث‎های مختلفی درباره واقعیت این تصمیم عباس به دنبال داشته است.
عباس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کارشناسان و تحلیلگران مسائل فلسطین درباره تصمیم عباس برای کناره گیری از سمت خود شک و تردید دارند و بر این مساله تاکید می کنند که به احتمال زیاد، خبر اعلام کناره گیری عباس از ریاست تشکیلات خودگردان و ساف مانوری سیاسی و حربه ای برای جلب حمایت شهروندان فلسطینی و مشروعیت پیدا کردن مجدد پس از فقدان مشروعیت در مرحله پس از پایان دوره قانونی ریاست وی بر تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 2009 است. اما در این میان برخی نیز معتقدند که تصمیم عباس برای کناره گیری از سمتش جدی و واقعی است و صرفا مساله ای در راستای تهدیدات مکرر او نیست. این گروه دلیل اصلی استعفای عباس را شکست در عرصه سیاسی و بن بست در افق پیش روی وی می دانند.

 

در همین راستا، منابع اردنی روز یکشنبه گذشته اعلام کردند که عباس در دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه این کشور از تمایل خود به کناره گیری از منصب ریاست تشکیلات رام الله خبر داده است و دلیل اتخاذ این تصمیم را بن بست در افق سیاسی و تداوم لجبازی های رژیم صهیونیستی و همچنین تمایل خود به کناره گیری از عرصه سیاسی عنوان کرده است.

 

نعیم بارود نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت وگو با پایگاه اینترنتی روزنامه "الرساله" خاطر نشان کرد که اعلام کناره گیری عباس از سمت خود صرفا ابزاری برای ارزیابی واکنش طرف های آمریکایی، صهیونیستی و عربی است که عباس در زمین آنها بازی می کند.

 

بارود تاکید کرد که عباس با این اظهارات خود سعی در ارزیابی مواضع طرف های صهیونیستی و عربی برای اطلاع از میزان پایبندی شان به حمایت از خود را دارد.

 

فایز ابو شماله دیگر نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی نیز با بارود هم نظر است و اعتقاد دارد که هدف عباس ساماندهی به امور داخلی یا انجام تغییرات در ساف نیست، بلکه هدف اصلی وی استعفا و دعوت از تمامی طرف های فلسطینی برای رایزنی درباره آینده مساله فلسطین و بررسی مساله انتخاب رییس بعدی تشکیلات خودگردان است./982/ب101/د

ارسال نظرات