۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۸۵۸۹۳

تأکید علمای مسلمان و مسیحی لبنان بر حفظ وحدت و استفاده از سیره امام موسی صدر

خبرگزاری رسا ـ علمای ادیان و مذاهب مختلف لبنان در کنفرانسی که در بیروت برگزار شد بر لزوم حفظ وحدت و استفاده از آموزه‎های امام موسی صدر در برهه کنونی تأکید کردند.
علماي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه منطقه حاره حریک لبنان امروز طی همایشی که با عنوان «وحدت و مقابله با تکفیری ها» از سوی «لقاء الفکر العاملی» بیروت این کشور برگزار شد، بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و گفت: مردم لبنان در این دوران بیش از گذشته احتیاج به وحدت ملی دارند.

 

وی خواستار انتقال تجربه‎ از نسلی به نسل دیگر شد و تصریح کرد که همه اقشار و طوائف باید در زمینه وحدت، محبت و گسترش صلح و دوستی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام فضل الله از تلاش دشمنان برای تزلزل و وحدت و یکپارچگی لبنان خبر داد و خاطرنشان کرد: دشمنان با ایجاد جنگ داخلی درصدد تقسیم و نابودی وحدت ملی این کشور هستند. مردم لبنان باید بر اساس عدالت، برادری دینی و انسانیت در برابر دشمنان و مفسدان بایستند.

 

شیخ حسان حلاوی، از علمای دروزی در این همایش بر ضرورت حفظ یکپارچگی، کرامت، عدالت، آزادی و تاریخ گهربار لبنان تاکید کرد و گفت: اندیشمندان بزرگی در طول تاریخ برای حفظ وحدت لبنان تلاش بسیار کردند. آنان میثاقی جامع برای حفظ ارزش‎های ملی و قومی با همه معانی انسانی بستند.

 

جون یونس از علمای مسیحی مارونی لبنان نیز به نقش امام موسی صدر در وحدت این کشور اشاره کرد و گفت: امام موسی صدر از اولین شخصیت‎های بود که به صداقت، همکاری با دیگران و زندگی مسالمت آمیز بین مسیحیان و مسلمانان تاکید بسیار می‎ورزید و درپی گسترش آن بود.

 

وی افزود: امام موسی صدر نشست‎های بین ادیان الهی به ویژه مسیحیت و اسلام را در لبنان آغاز کرد. کلیسای‎ مارونی با تمسک به سیره امام موسی صدر درپی گفت‎وگوهای آزاد بین ادیان مختلف است.

 

شیخ بلال ملا، از مفتیان اهل سنت لبنان در این همایش وحدت ملی را به سود و نفع همه طوائف و اقوام مختلف این کشور دانست و تصریح کرد: ما در برابر دشمنان قسم خورده، سرسخت، تروریسم و تکفیری‎ها قرار داریم بنابراین باید با فکر، اندیشه و همکاری با تمسک به سیره نبی اکرم (ص) با آنان مقابله و فتنه‎های شعله ور شده را خاموش کنیم./994/ب901/د

ارسال نظرات