۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۸۵۹۳۵
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:

پذیرش 1500 طلبه در سال تحصیلی جدید/ 140 مدرسه علمیه در استان فعال است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که تعداد 140 مدرسه علمیه برادر و خواهر در استان فعالیت دارند، گفت: 1500 طلبه در سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه خراسان پذیرش شدند.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان در جمع خبرنگاران از آغاز سال تحصیلی 94ـ 95 حوزه علیمه خراسان و سراسر کشور از امروز(15 شهریور) خبرداد، اظهار کرد: تعداد 21 هزار طلبه در حوزه علمیه خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 


وی افزود: به طور متوسط در مشهد هر روز 30 جلسه درس خارج داریم یعنی عالی ترین درجه از طلبگی که طلاب را در مرحله اجتهاد وارد می کند(سطح خارج) و شامل روزانه 30 جلسه فقه اصول که  2 استاد، تدریس آن رابرعهده دارند.

 


مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان گفت: تعداد 1500 طلبه در سال تحصیلی جدید پذیرش شدند که از یک ماه گذشته دروس خود را آغاز کرده اند و این در حالی است که 140 مدرسه علمیه برادر و خواهر در استان در حال فعالیتند.

 


حجت الاسلام فرجام اظهار کرد: هدف گذاری، انگیزه و برنامه درسی از لوازم طلبگی برای طلاب به شمار می رود که باید هر دانش پژوهی در شروع سال تحصیلی و نیز تا پایان آن به خاطر داشته و به آن عمل کنند تا موفق به کسب مدارج علمی شوند.

 


وی بیان کرد: تعداد اساتید سطح در مشهد 500 نفر هستند که از پایه یک تا 10 را شامل می شود، حوزه خراسان رضوی و به ویژه مشهد به عنوان حوزه مرکزی محسوب می شود یعنی عمده طلبه ها پس از گذراندن سطح 4 تحصیلی خود به مشهد یا به شهر قم منتقل می شوند و بیشتر این طلبه ها در مشهد هستند./844/202/ب1

ارسال نظرات