۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۸۶۰۶۲
مدیر مدرسه ‌ولی‌عصر تبریز:

موفقیت در تحصیل در گرو نظم و انضباط است/ تحصیل عمیق علوم دینی مورد توجه طلاب باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری با تأکید بر نظم و حضور به موقع در کلاس های درس، گفت: نظم و تقوا لازمه هم بوده و حتی موفقیت در تحصیل نیز در گرو نظم و انضباط است، طلاب از همین ابتدای سال تحصیلی نظم و حضور در کلاس ها را مدنظر داشته باشند.
حوزه علميه حضرت ولي‌عصر(عج) تبريز طلاب

حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر تلاش مضاعف و توجه بیشتر به تحصیل و تهذیب، اظهار داشت: تحصیل عمیق علوم دینی باید مورد توجه طلاب باشد.

 

وی با اشاره به نیاز امروز جامعه به طلبه مهذب و عالم، ادامه داد: طلبه‎‌ای موفق خواهد بود که تحصیل عالمانه را در برنامه علمی خود گنجانده باشد و به تهذیب و اخلاق توجه و اهمیت خاصی دهد، طلبگی با اخلاق تأثیر والایی خواهد داشت.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به بزرگان موفق حوزه های علمیه، افزود: بزرگانی که در حوزه‌های علمیه موفق بوده‌اند و توانسته اند قله های پارسایی را بپیمایند، در کنار تحصیل به تهذیب و اخلاق توجه ویژه ای داشته‌اند.

 

وی با تأکید بر نظم و حضور به موقع در کلاس های درس، تصریح کرد: نظم و تقوا لازمه هم بوده و حتی موفقیت در تحصیل نیز در گرو نظم و انضباط است، طلاب از همین ابتدای سال تحصلی نظم و حضور در کلاس ها را مدنظر داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام ناصری با تشریح جایگاه و ارزش تحصیل علوم دینی، خاطرنشان کرد: محصل علوم دینی زمانی که بر روی زمین گام بر می‌دارد، قدم های خود را بر روی بال ملائک قرار می دهد، این تعبیر در روایات ار ارزش طلبه علوم دینی حکایت دارد.

 

وی با اشاره به خلأ وجود بزرگانی چون شهید بهشتی و شهید مطهری، تصریح کرد: طلاب در تحصیل جدیت به خرج دهند و تلاش کنند تا خلأ وجود علمای بزرگ را در حوزه های علمیه پر کنند و تلاش خود را مضاعف کنند. 

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز با تأکید بر نشاط تحصیلی و رعایت زی طلبگی ابراز داشت: نظم و ترتیب و حضور به موقع در پای درس از کلیدهای موفقیت طلاب است، طلبه‌ای موفق است که نظم را در زندگانی خود جاری سازد و با نشاط در تحصیل روحیه خود را مضاعف کند./854/302/ب2

ارسال نظرات