۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۸۶۰۶۳
آیت الله نابلسی:

دین همواره با ظلم و فساد در ستیز بوده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان از جایگاه تضعیف شده دین در جوامع امروزی سخن گفت و اعلام کرد: مسؤولی که ادعای دین مداری می‎کند و در فساد دست دارد در حقیقت دروغگو است.
آيت الله نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان، در برنامه شروع سال تحصیلی حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهر به جایگاه دین در زندگی مسلمانان و در جوامع امروزی پرداخت و گفت: دین همواره یاور محرومان و مستضعفان بوده است.

 

وی افزود: امکان ندارد که کسی غرق در فساد باشد و داعیه دین را نیز داشته باشد. دین در گزاره های خود، امر به ظلم ستیزی و مقابله با ظالم می کند و فساد را موجب نابودی تمدن‌ها می داند.


این عالم لبنانی به فساد سیاسی موجود در لبنان اشاره کرد و گفت: مسؤولی که با دین آشنایی داشته باشد به خود اجازه نمی دهد خود را به فساد آلوده کند و اگر مسؤولی ادعای دین مداری کرد و در پرونده‌های فساد دست داشت، ادعای دین مداری او یک دروغ آشکار است.

 

آیت الله نابلسی اعلام کرد: ما هموراه در مسائل جاری کشور جانب حق ایستاده ایم و فرقی نمی کند این مساله، سیاسی باشد و یا اجتماعی و در شرایط امروز کشور ما همراه مردم رنج دیده ای هستیم که دشواری زندگی آنان را مجبور به اعتراض کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بار دیگر بر ضرورت رسیدگی مسؤولان به مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: قطعی آب و برق و معضل انباشت زباله‌ها مردم را به ستوه آورده است و بر مسؤولان لازم است پیش از بحرانی تر شدن اوضاع به مشکلات مردم رسیدگی کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات