۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۸۶۰۶۴
شیخ الازهر:

الازهر رکن اساسی تحقق وحدت میان ملت‌های مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر با اشاره به تلاش الازهر در ترویج اسلام معتدل و به دور از افراط تاکید کرد که الازهر، رکن اساسی را در تحقق وحدت میان ملت‌های مسلمان ایفا می کند.
احمد طيب شيخ الازهر مصر و صالح هابيمانا مفتي سابق مسلمانان رواندا و سفير اين کشور در قاهره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر، با میزبانی از صالح هابیمانا مفتی سابق مسلمانان رواندا و سفیر این کشور در قاهره، به بررسی راهکارهای همکاری مشترک میان دوکشور پرداخت.

 

احمد طیب در این دیدار گفت: تاریخ و فرهنگ مصر و رواندا از طریق شریان حیاتی همچون رود نیل به یکدیگر پیوند خورده و روابط مشترک خوبی میان این دو کشور برقرار شده است.

 

احمید طیب افزود: الازهر یکی از مهمترین رکن‌های تحقق وحدت و نزدیکی میان ملت‌های منطقه بوده و در این راه نقش و تاثیر بسیاری را از خود برجای گذاشته است.

 

طیب خاطر نشان کرد: الازهر مصر مسؤولیت مسلمانان سراسر جهان را بردوش خود حمل کرده و آمادگی کامل را برای تقدیم انواع حمایت‌ها از مسلمانان رواندا و پذیرش علاقه‌مندان تحصیل در این دانشگاه اعلام می دارد.

 

مفتی سابق رواندا نیز با تقدیم احترام مردم و رییس جمهور این کشور به احمد طیب گفت: الازهر جایگاه والایی را در میان قلوب مسلمانان رواندا دارد. مردم رواندا به دلیل اعتماد بسیار بالای خود به الگوهای آموزشی الازهر و موسسه‌های وابسته به آن در نشر اسلام معتدل و به دور از افراط، مشتاق پذیرش در این دانشگاه هستند./981/ب902/د

ارسال نظرات