۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۸۶۱۹۶
استاد حوزه و دانشگاه:

جریانی در کشور به دنبال تطهیر نظام سلطه است/ پذیرفتن محدودیت‌ها بدون برداشتن تحریم‌ها خلاف عقل است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت بررسی موضوع برجام در مجلس گفت: اگر موضوع برجام،‌ طبق ساختار قانونی کشور، مورد بررسی و ارزیابی قرار نگیرد؛ رویه‌ای برای فراقانونی عمل کردن دولت‌های بعدی خواهد شد؛ تا بدون نظارت مجلس و در حقیقت مردم، تعهدات و قراردادهایی را بپذیرند.
حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت بررسی برجام در مجلس اظهار داشت:‌ پذیرش برجام برای کشور تعهداتی را به همراه داشته است که باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر موضوع برجام،‌ طبق ساختار قانونی کشور، مورد بررسی و ارزیابی قرار نگیرد؛ رویه‌ای برای فراقانونی عمل کردن دولت‌های بعدی خواهد شد؛ تا بدون نظارت مجلس و در حقیقت مردم، تعهدات و قراردادهایی را بپذیرند.

 

وی عدم بررسی برجام در مجلس را غیرقانونی خواند و تأکید کرد: آمریکایی‌ها با پیگیری برجام به دنبال دو هدف هستند که در مرحله نخست قصد دارند قدرت ایران را تضعیف کنند.

 

حجت الاسلام اشکوری تصریح کرد: در مرحله بعد آمریکایی‌ها می‌خواهند با موضوع برجام، شرایط نفوذ به عرصه‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور را فراهم کنند که باید از ورود آنها جلوگیری شود.

 

وی قوه مجریه را مهم ترین مرکز مقابله با نفوذ بیگانگان دانست و تأکید کرد: قوه مجریه باید در مقابل نفوذ بیگانگان ایستادگی کند که بخشی از آن موضع‌گیری قاطعانه و صریح در برابر تهدیدها و سخنان دروغ آنها است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، جریان تطهیر غرب و نظام سلطه را خطرناک خواند و تصریح کرد: جریانی که آگاهانه و با همکاری سرویس‌های جاسوسی غرب یا از روی وابستگی فکری، مالی و سیاسی به استکبار جهانی به دنبال تطهیر دشمن و عملیات روانی در کشور است؛ باید رسوا شود.

 

وی با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب افزود: مسؤولان نباید در پازل دشمن سخنرانی و قلم فرسایی کنند؛ زیرا ما فقط به دلیل برداشتن تحریم‌های ظالمانه با دشمن مذاکره کرده و محدودیت‌هایی را پذیرفته‌ایم که اگر تحریم‌ها برداشته نشود؛ دلیلی ندارد محدودیت‌ها اعمال شود.

 

حجت الاسلام اشکوری، پذیرفتن محدودیت‌ها بدون برداشتن تحریم‌ها را خلاف عقل خواند و تصریح کرد:‌ طبق دستور رهبر معظم انقلاب، تعلیق تحریم‌ها، تعلیق محدودیت‌ها را به دنبال دارد و ما نباید دستاوردهای هسته‌ای را به راحتی به دشمن دهیم که قابل برگشت نخواهد بود./908/ت302/ج

ارسال نظرات