۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۸۶۲۸۶
مدیر فرهنگسرای زیارت:

دومین اردوی آموزشی تشکل های جهان اسلام در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگسرای زیارت با اشاره به برگزاری دومین اردوی آموزشی تشکل های جهان اسلام، گفت: این اردو 19 و 20 شهریورماه با هدف توانمندسازی فعالان فرهنگی در عرصه بین المللی برگزار می شود.
اتحاديه سازمان‌هاي غيردولتي (NGO هاي) جهان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین کمیلی، مدیر فرهنگسرای زیارت، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در این فرهنگسرا برگزار شد به تشریح برنامه های دومین اردوی آموزشی تشکل های جهان اسلام ویژه تشکل های فعال در حوزه جهان اسلام پرداخت.

 

وی با اشاره به این که فرهنگسرای زیارت به عنوان دبیرخانه کمیته فرهنگی شهرداری مشهد 2017 تعیین شده است، گفت: 23 طرح در این راستا به تصویب رسیده و برای اجرا به معاونت های مختلف ابلاغ شده است.

 

کمیلی ایجاد زمینه های لازم برای ایفای نقش در عرصه بین الملل را از اقدامات فرهنگسرای زیارت برای پایتخت معنوی جهان اسلام در سال 2017 عنوان و اظهار کرد: برای این منظور برگزاری دوره های آموزشی زبان و اردوهای مختلف پیش بینی شده است.

 

مدیر فرهنگسرای زیارت از برگزاری دوره های زبان خبر داد و بیان داشت: دوره های کوتاه مدت یک و نیم ماهه آموزش زبان عربی برگزار خواهد شد و عموم مردم می توانند در آن شرکت کنند.

 

کمیلی با بیان این‌که چگونگی و زمان برگزاری این کلاس ها به اطلاع عموم می رسد، افزود: همچنین دوره های  بلند مدت آموزش زبان عربی و انگلیسی با همکاری تشکل ها، مساجد، مدارس و غیره برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به برگزاری اردوی آموزشی تشکل های جهان اسلام، گفت: این اردو در فرهنگسرای زیارت، 19 و 20 شهریور ماه با حضور فعالان فرهنگی با هدف توانمندسازی فعالان فرهنگی در عرصه بین المللی برگزار می شود که می تواند مقدمه ای برای مشهد 2017 باشد.

 

کمیلی به برنامه های این اردو اشاره و اظهار کرد: سخنرانی دبیر جبهه مقاومت اسلامی برای آشنایی فعالان فرهنگی با بخشی از فعالیت های تشکل های بین المللی ایرانی و ارتباط زنده با طلال عتریسی، استاد دانشگاه لبنان، برای بررسی نقش حزب الله در مواجهه با اسرائیل و سخنرانی رهبر حزب الله عراق از جمله برنامه های این اردو است.

 

مدیر فرهنگسرای زیارت با اشاره به نخستین دوره اردوی آموزشی تشکل های جهان اسلام، گفت: این اردو برگزار شد و بعد از برگراری آن اردو یک گروه دانشجویی و دو گروه طلبه برای همکاری در زمینه جهان اسلام با این فرهنگسرا اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی از برگزاری دوره تربیت مبلغ جهان اسلام خبر داد و اظهار کرد: بعد از برگزاری نخستین دوره اردوی آموزشی با اعلام آمادگی طلبه ها برای تربیت 120 نفر مبلغ جهان اسلام دوره های 6 ماهه در حوزه های مختلف بین المللی، زبان و نیز محتوایی طراحی شد، که به زودی با همکاری این فرهنگسرا ثبت نام شروع خواهد شد، همچنین گروه طلبه عمومی برای فعالیت در عرصه جهان اسلام بعد از این اردو شکل گرفت./1310/202/ب1

ارسال نظرات