۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۸۶۳۹۸
شیخ نعیم قاسم:

بازسازی چارچوب سیاسی کشور بر محور عدالت اجتماعی به خروج لبنان از بحران می‎انجامد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان، راه برون رفت از بحران سیاسی و اجتماعی کشور را بازسازی چارچوب سیاسی کشور بر اساس قانون انتخابات و عدالت اجتماعی دانست.
شيخ نعيم قاسم معاون دبير کل حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشست توجیهی اساتید مدارس المصطفی لبنان به شرایط بحرانی کشور اشاره کرد و گفت: می توان گفت که لبنان در حال تجربه کردن یک شرایط استثنایی در طول تاریخ است.

 

وی افزود: اگر لبنان بخواهد یک کشور امن در منطقه باشد باید جلوی فتنه افروزی‌‌های داخلی گرفته شود، در اینصورت است که کشور با وجود تهدیدات خارجی شاهد استقرار امنیت خواهد بود.

 

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: برخی دولتمردان غربی معتقدند اینکه لبنان تحت تاثیر تحولات منطقه قرار نگرفته است شبیه به یک معجزه است، اما نکته قابل توجه اینکه آنچه تاکنون لبنان را از گزند تحولات منطقه به دور نگه داشته است، اتحاد داخلی بوده که اگر سلب شود، امنیت کشور نیز متزلزل خواهد شد.


این روحانی لبنانی به پیشنهاد نبیه بری، رییس پارلمان لبنان اشاره و تاکید کرد: ما این پیشنهاد را سازنده دانسته و معتقدیم در شرایط بحرانی کشور، اجرایی شدن این پیشنهاد روزنه نوری است که امید را به مردم برمی گرداند.

 

وی در پایان با بیان اینکه گفت وگو هموراه دستاوردهای ارزشمندی را به دنبال داشته است، خاطر نشان کرد: فارغ از مساله گفت وگو، تنها راه حل بحران کشور، بازسازی چارچوب نظام سیاسی کشور بر اساس قانون انتخابات و عدالت اجتماعی است. متاسفانه قانون کنونی کشور فاقد محور عدالت اجتماعی بوده و در صورت فساد یک مسؤول، محاکمه قانونی او امکان ندارد./1321/ب902/د

ارسال نظرات