۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۲
کد خبر: ۲۸۶۴۸۲
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

آمریکا و انگلیس سردامداران تمدن مادی هستند

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر علوم اسلامی گفت: اگر کسی به سوی دشمن گرایش داشته باشد باید در حسن نیت او شک کرد و یا این که مهره غرب، غرب زده و یا ترسو و خائن است، چرا که اگر مشکلی نداشته باشد کرنش نشان نمی دهد.
حجت الاسلام سيد ياسر مهديزاده

حجت الاسلام سید ستار مهدیزاده، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که با از بین رفتن موضع ضعف ایران و قرار گرفتن در موضع قدرت، باید انتقام خون شهدای دفاع مقدس از انگلیس و آمریکا گرفته شود، گفت: این انتقام نه به شکل نظامی بلکه به شکل سیاسی و دیگر روش ها می تواند اتفاق بیفتد.

وی افزود: ملت ایران اسلامی وارث خون شهدا و پیرو امام زمان(عج) است و مهمترین ویژگی های این امام بزرگوار منتقم بودن است، از این رو باید انتقام خون شهدا را از مستکبران گرفت.

حجت الاسلام مهدیزاده با تأکید بر فراموش نکردن تاریخ، گفت: با مرور تاریخ جنایات انگلیس مانند زمان خشکسالی و کمک انگلیس به نسل کشی مردم تداعی می شود، از این رو خوش بینی و بستن چشم بر روی این جنایات موجب شک کردن در انسانیت ما می شود.

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان این که ایران اسلامی با اقتدار بین المللی و علمی خود خاری در چشم دشمنان است، گفت: ایران اسلامی نباید کرنش و ضعف نشان دهد.

وی افزود: پیامبراسلام(ص) با گروهی قطع ارتباط کرد و مجددا صلح کرد و این ارتباط از موضع قدرت و اقتدار بود و در زمان حال که ضرورتی برای ارتباط نیست، چرا که بحران ها پشت سر گذاشته شده است، باید با موضع قدرت برخورد کرد.

به گفته وی، اگر کسی به سوی دشمن گرایش پیدا کند باید در حسن نیت او شک کرد و یا این که مهره غرب، غرب زده و یا ترسو و خائن است، چرا که اگر مشکلی نداشته باشد کرنش نشان نمی دهد.

حجت الاسلام مهدیزاده با بیان این که از رفتار انگلیس با دیگر کشورها باید عبرت گرفت، گفت: انگلیس شعارهایی در زمان ورود به کشورها می دهد و بعد از آن جنایاتی را مرتکب می شود و آنها را جبران هم نمی کند.

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به این که انگلیس، جان، مال و ناموس مردم را به استعمار می برد، گفت: انگلیس با چنین سابقه ننگین خود دست دوستی به سمت ایران دراز کرده و در عین حال ساختار و سیاست خود را نیز حفظ کرده است.

وی با تأکید بر این که هویت انگلیس تغییر پیدا نکرده و جهت گیری خود را عوض نکرده است، گفت: ایران اسلامی نباید فریب تغییر موضع انگلیس را بخورد، بلکه از گذشته دیگر کشورها عبرت بگیرد.

به گفته وی، آمریکا و انگلیس از حداکثر نگاه مادی و خود محوری برخوردار هستند و سرد مداران تمدن مادی محسوب می شوند و از راه های شیطانی استفاده می کنند.

حجت الاسلام مهدیزاده نزدیکی به استکبار را مانند نزدیکی به شیطان دانست و گفت: نمونه اخلاقیات شیطانی و مادی انگلیس در مذاکرات هسته ای نمایان شد، چرا که جزء خود و منافع خود را نمی بینند و برای کسی جزء خود ارزشی قائل نیستند./1307/302/ب3

ارسال نظرات