۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۸۶۵۱۸
دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار در گفت‌وگو با رسا:

هنر انقلاب به جامعه روحانیت نیاز دارد/ نقش حوزه های علمیه در برپایی جشنواره فیلم عمار

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان این‌که روحانیون نقش موثری در برپایی جشنواره فلم عمار دارند، گفت: هنر انقلاب به جامعه روحانیت نیاز دارد.
جشنواره عمار

سید رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره ظرفیت بالای حوزه های علمیه برای اکران فلیم جشنواره های مردمی فیلم عمار گفت: حوزه های علمیه نقش موثری برای تولید فیلم های جشنواره عمار در بخش های حرفه ای و آماتور و همچنین بخش اصلی دارد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: روحانیون در جهت هم افزایی هنر انقلاب نقش مهمی دارند، در حوزه های علمیه این یک دغدغه مهم بوده است تا فیلم های که تولید می شوند با محتوای مناسبی باشند، همچنین بخش فیلم روحانیت و بیداری اسلامی یکی از بخش های جشنواره فیلم عمار بوده است.

 

ارائه گزارش جشنواره فیلم عمار به مراجع و علمای قم

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار با اشاره به جلسه ای با حضور به روحانیون حوزه علمیه برای برپایی این جشنواره مردمی، خاطرنشان کرد: در این جلسه مباحثی در رابطه با سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار انجام شد، این روند هر ساله انجام می شود و گزارش های از جشنواره فیلم عمار به حضور مراجع و علمای عالی قدر داده می شود، همچنین با سفرهای که به شهر مقدس قم انجام شده، همکاری هایی با طلاب حوزه علمیه قم جهت برقرای ارتباط بیشتر صورت گرفته است.

 

تبادل نظر با شورای سیاست گذاری ائمه نماز جماعت

منفرد در رابطه با حضور روحانیون و طلاب به عنوان داور در جشنواره فیلم مردمی عمار گفت: در جشنواره فیلم مردمی عمار از روحانیون حوزه علمیه به عنوان داور استفاده می شود، نکته قابل توجه این است که ما در بخش سوژه‌های خاص موضوع نماز جمعه را در نظر گرفته ایم و همچنین با شورای سیاست گذاری ائمه نماز جمعه برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فیلم عمار نیز تبادل نظر داشته ایم.

 

وی با اشاره به فیلم های ساخته شده در جشنواره فیلم مردمی عمار با موضوع روحانیت به فیلم «کوچه مقدس» اشاره کرد و گفت: این فیلم داستان زندگی روحانی مبلغی به نام «حاج وافی» است که در یکی از محلات تهران زندگی می کند و خانواده پرجمعیتی دارد، این فیلم از نظر اینکه سوژه در شرایطی است که شعار فرزند کم تر زندگی بهتر مطرح می شود خانواده پرجمعیتی دارد با استقبال مردم روبه رو شد.

 

علمک، فیلم پرمخاطب با موضوع روحانیت در جشنوراه عمار

دبیر جشنواه اجرایی عمار با اشاره به فیلم دیگری که مربوط به جشنواره های قبل جشنواره فیلم مردمی عمار است، گفت: فیلم «علمک» که پرمخاطب ترین جشنواره ترین فیلم مردمی عمار بوده است در رابطه با روحانی و امام جماعت مسجدی است که علمک گازی را که عابران پیاده با آن برخورد می کند و نسبت به آن بی تفاوت هستند را باز می کند و این فیلم ژانر طنزی را دارد.

 

روحانی موفق روحانی فعال در عرصه تبلیغ دین است

منفرد با انتقاد از فیلم های معمولی سینمای ایران که سعی دارند نشان دهند که روحانی خوب روحانی است که حرفه و شغلی به جز کار تبلیغ دین دارد، گفت: شاید این نوع نگاه از برخی جهات تلنگر خوبی باشد اما تعریف روحانی خوب این است که در ماموریت به امر تبلیغ بپردازد اما این نگاه در جشنواره عمار نیست و روحانی موفق را روحانی نشان می دهد که در عرصه تبلیغ دین موفق بوده است.

 

حضور روحانیون در عرصه فیلم سازی

وی در رابطه با حضور روحانیون درعصه فیلم سازی، گفت: حجت الاسلام «حاج حسینی» امام جماعت شهرستان ملک شاهی از جمله روحانیانی است که به عرصه فیلم سازی می پردازد و در جشنواره چهارم فیلم عمار از برگزیدگان بوده است.

 

نیاز هنر انقلاب به جامعه روحانیت

دبیر اجرایی جشنواره عمار با تأکید براینکه هنر انقلاب به روحانیت نیاز دارد، بیان کرد: روحانیان می توانند در عرصه فکر و اندیشه به مسائل و دغدغه های هنرمندان بپردازند، معارف دینی را به قاب تصویر بیاورند و خط قرمزها و باید و نباید ها را معرفی کنند.

 

منفرد با تأکید بر اینکه ارتباط روحانیت با هنر سینما باید تقویت شود، مطرح کرد: زمانی ارتباط روحانیت با فیلم و سینما خوب نبود و امروزه باید این ارتباط شکل بگیرد چرا که این ارتباط برای جشنواره فیلم مردمی عمار و اکران هرچه بهتر فیلم های هنر انقلاب موثر است./818/302/ب3

ارسال نظرات